akvariumet är på 150 liter med en fluval+4 pump. Det har än så länge engelsk sjösten, men jag skall byta till sand så fort jag får råd. Där bor en ocellatus hane med sina numera två honor. De har c:a 15 snäckor att "bo" i. Har som sagt även skaffat en falciculla hane nu. Han är än så länge ensam då han köptes som "udda" hane på akvarieleasing. Tänkte skaffa honor till honom snart, men eftersom det krånglat en massa nu så har jag väntat litet. Han bor under en akvariedekoration som ser ut som en liten grotta. I akvariet finn även 5 ganska stora stenar som jag placerat om i morse och lagt i mitten så att det bildas två små "kolonier" en med falciculla hanenes "grotta" och på andra sidan akvariumet occelatusarnas snäckor. Efter detta verkar ocelatusarna litet lugnare. Bara en hona står kvar i hörnan vid pumpen uppe vid ytan. Den andra honan och hanen har gömt sig. Ocellatus hanen har f.ö hållt sig gömd i sin snäcka sedan den nye "killen" flyttade in, och den nye kille jagar dem alla. Han verkar dock ha lugnat sig en smule nu sedan jag flyttade om bland stenarna...
Har haft den nye fisken i c:a 1½ vecka nu, och ocellatusarna c:a 3 veckor.
Kan inte komma på vad mer jag skal skriva, ställ gärna ledande frågor om det är något mer du skulle behöva veta...
Nina