odla guppie

#1 - 9 mars 2003 09:46
får man mycke yngel av att odla guppie. jag haddetänkt ha det till foder till min krokodil huvudfisk o pansarål. men jag vet inte om pansarålen tar en guppie. vet nån han är 25cm
Bilagor:
#2 - 9 mars 2003 09:55
hej
ja tror att alla fiskar äter yngel.
bara dom får in dom i munnen.

MVH Shpend
#3 - 9 mars 2003 09:59
Jo alla fiskar tar yngel om dom får chansen...
#4 - 9 mars 2003 10:00
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jo alla fiskar tar yngel om dom får chansen...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
jag hadde tänkt fullvuxna guppie.dom är ju fiskätare
#5 - 9 mars 2003 10:05
hej
ja tror inte att dom tar fullvuxna guppy kanske en påfågelsciklide gör det eller va menar du?

MVH Shpend
#6 - 9 mars 2003 10:10
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
hej
ja tror inte att dom tar fullvuxna guppy kanske en påfågelsciklide gör det eller va menar du?

MVH Shpend
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
nä men krokodil huvudfisken är en rovfisk med stor mun som när han öpnar den så farfisken in i munnen alltså en rovfisk på afären gav dom den svärdbärare men jag undrar bara vad som är lättast att odla han är ju 13cm så nog tar han guppie
#7 - 9 mars 2003 10:13
hej
a men då e de inga problem.
guppy e ungefär som en tredje del av en svärdbärare.

MVH Shpend
#8 - 6 april 2003 06:14
Min pansarål äter guppy med god aptit.

Mvh
Andreas.

Annons