Odla neontetror eller kardinaltetror

#1 - 1 mars 2007 15:44
Hej hej! Jag har en fengädda som är väldigt glupsk. Favoritfödan är neontetror, men kardinaltetror går också väldigt bra. Så... Nu har jag tänkt börja odla neon- eller kardinaltetror, eller åtminstone pröva på.

Vad ska jag göra? Jag har aldrig odlat något förut!

Hittade lite info, det stod att man skulle mata ynglen med artemiauplier. Är det nödvändigt även ifall de inte behöver se så vackra ut?
#2 - 1 mars 2007 16:04
Odla guppy istället
#3 - 1 mars 2007 16:10
Neontetror och kardinaltetror är svårodlade, i kardinaltetrans fall tillochmed mycket svårodlad.

Mitt tips: få fengäddan att äta något billigare, som pellets, istället.
#4 - 1 mars 2007 17:17
Jovisst, men han äter inte guppys. Han äter inte pellets heller. :( Hur "får" man en fengädda att äta något den inte vill ha?
#5 - 1 mars 2007 17:55
om den inte äter guppy, så sätt ner guppy i karet och mata inte alls, då han blir hungrig äter han nog guppyna
#6 - 1 mars 2007 18:30
Aha, okej... Svält är ju alltid ett smart alternativ. Tänkte bara att jag ville åtminstone försöka odla tetror, och ville ha lite tips och råd. Aj, för mycket begärt tydligen...
#7 - 1 mars 2007 18:38
Gör en sökning i forumet, finns rätt mycket skrivet tidigare angående odling av neontetra.
#8 - 1 mars 2007 18:51
spyro skrev:
Jovisst, men han äter inte guppys. Han äter inte pellets heller. :( Hur "får" man en fengädda att äta något den inte vill ha?

En fengädda som inte äter guppies???
Troll-varning
#9 - 1 mars 2007 18:56
erikthur skrev:
En fengädda som inte äter guppies???

Troll-varning

Okej, jag erkänner. Jag är ett riktigt stort troll som sitter här och undrar hur man odlar neontetror bara för att jäklas. :D Såklart!

Forskar vidare på andra ställen...
#10 - 2 mars 2007 11:48
Neoner ÄR extremt svårodlade.....testa nå´t annat...

Annons