Jag har hålt på med akvariefiskar i över 8år nu och skulle vilja starta upp en odling med guppy, hur många individer ska jag ungefär ha i ett 54L (60*40*40 cm) Akvarium, antal honor + hannar?
Vilka olika växter tycker de om m.m?
Jimmy 912 skrev:Jag har hålt på med akvariefiskar i över 8år nu och skulle vilja starta upp en odling med guppy, hur många individer ska jag ungefär ha i ett 54L (60*40*40 cm) Akvarium, antal honor + hannar?
Jimmy 912 skrev:Jag har odlat ciklider under 8 år och nu tänker jag sattsa på mindre fiskar som guppy. Jag vet en del men ska man gå effter tumregeln att 2L vatten per cm på guppyn också ?
ok, jag är mer insat i större akvarium, måste ju börja prova hur det är att ha mindre.
Jag menar allvar.
Jimmy 912 skrev:jag borde kunna ha någon pansarmal eller Ancistrus i det karet också eller?
Guppyn känner sig inte hottad av någon av dessa fredliga malar?
NIC skrev:Nu har jag ju endlers som inte direkt käkar sina yngel men det gör väl vanlig guppy i större utsträckning så kör med lite javamossa eller hornsärv.
Jimmy 912 skrev:Jag har odlat ciklider under 8 år och nu tänker jag sattsa på mindre fiskar som guppy. Jag vet en del men ska man gå effter tumregeln att 2L vatten per cm på guppyn också ?
ok, jag är mer insat i större akvarium, måste ju börja prova hur det är att ha mindre.
Jag menar allvar.
Jimmy 912 skrev:Jag har hålt på med akvariefiskar i över 8år nu och skulle vilja starta upp en odling med guppy, hur många individer ska jag ungefär ha i ett 54L (60*40*40 cm) Akvarium, antal honor + hannar?
Jimmy 912 skrev:jag ska väll försöka odla Blue neon, annars har jag inga speciela direktiv. Jag vill ju hälst få en fungerande odling, med välmående och starka individer till att börja med sedan har jag som mål att odla för försäljning.