Nej en fisk som blir 30cm är inte så bra att skaffa när man har 250L. tycker du stället ska försöka få bort sniglarna på egen hand genom att slamsuga bort dem!elis12 skrev:Om det inte är problem med att jag inte har finkornig sand så köper jag några praktbotior på måndag om dom inte har dvärgbotior.
Men kan man ha 30cm fisk i ett 250 l?Silverhajar blir ju i den storleken,men dom köpte jag innan jag visste bättre(om det nu är en ursäkt).
Mvh Elis:)
Jo det är precis så man får dem:)elis12 skrev:Byter vatten en gång i veckan o slamsuger botten då med.Det ser rent o snyggt ut i karet.Kan man inte få sniglar med när man köper växter?
Mvh Elis.
elis12 skrev:Om det inte är problem med att jag inte har finkornig sand så köper jag några praktbotior på måndag om dom inte har dvärgbotior.
Men kan man ha 30cm fisk i ett 250 l?Silverhajar blir ju i den storleken,men dom köpte jag innan jag visste bättre(om det nu är en ursäkt).
Mvh Elis:)
Robin_Hedstrom skrev:Elis, du kanske ska gå till botten med problemet istället och förstå varför du får sniglar i karet. Sniglarna lever på all den skit dina fiskar inte äter upp. De är renhållare av den bästa sorten då de förökar sig för att "hinna" hålla ordning på karet. Ju mer "skit" desto fler sniglar.
elis12 skrev:Dom är svart/bruna o små(barn säkert),men annars har jag ingen aning.
Mvh Elis
ansjo skrev:Kolla in bland dessa så kanske du hittar någon sort som faller dig på läppen;): http://www.zoopet.com/fiskar/fisk_sok_resultat.php
elis12 skrev:Byter vatten en gång i veckan o slamsuger botten då med.Det ser rent o snyggt ut i karet.Kan man inte få sniglar med när man köper växter?
Mvh Elis.
elis12 skrev:Nu är det inte så att det kryller av sniglar i karet,har bara sätt 4stk,men räknar med att det finns flera där jag inte ser dom.Jag är mycket försiktig med matningen numera.Matade för mycket i början då fick jag en massa alger.Se dess har jag varit försiktig.Slamsuger botten o byter vatten en gång i veckan.Lyfter även på stenar när jag slamsuger för att få med all skit.Men är ganska så ny på detta så är tacksam för alla svar då lär man sig ju en del.
Men sniglar pallar jag inte med,så äckligt.Mvh Elis.:(
elis12 skrev:Nej, den ser inte ut som din malaysiska snäcka.Om man ser mina från sidan går skalet som en kanelsnäcka/bulle.Dålig beskrivning,men den närmaste jag kan hitta:)Mvh Elis
elis12 skrev:Tyvärr lider jag av mask o snigelfobi så därför måste jag ha en fisk som gjör jobbet för mig.Ryser bara med tanken på att ta ner handen där nu.Löjligt tycker ni nog,men så är det.[:o]Mvh Elis