Öka dosen av pmdd?

#1 - 4 mars 2014 16:33
Jag göder för närvarande med dubbel dos och växterna mår mycket bättre plus att de gröna prickalgerna har minskat i omfattning, men jag tycker ju inte att det växer nåt särskilt mycket bättre. Och jag skulle gärna se att prickalgerna försvinner om det är möjligt. Kan jag höja dosen ytterligare?
#2 - 4 mars 2014 17:18
Nja, låt det ta lite tid istället så ska du se att det löser sig.
Prickalger är kanske ett gissel, men kommer lätt i välskötta akvarium som mår bra:).
#3 - 4 mars 2014 19:15
Gissel och gissel vet jag inte men jag såg att det minskade så jag tänkte att det kanske går att bli av med helt och hållet :D Men crypton har faktiskt vuxit en del ser jag när jag jämför med bilder :p
#4 - 4 mars 2014 19:44
Den kan säkert försvinna, men med den strategin med höjd dos PMDD så stabiliserar sig karet i längden. Ökar du dosen riskerar du få för höga näringsvärden med obalans som följd, och andra värre problem.
Du bör även göra ett minst 50% vattenbyte mellanåt, för att få ner ev. för höga näringsnivåer i karet :).
#5 - 4 mars 2014 19:47
Jag byter 50% i veckan nu. Det började jag med när jag började göda. Det har gjort stor skillnad och jag hoppas att det tar fart som du säger. Tålamod ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Annons