Okej med denna möbel?

#1 - 26 februari 2007 17:01
Skulle ni våga ställa ett 60 L kar på denna möbel? Eller rekommenderar ni akvariemöbel? Till vårt 180 L Juwel som vi har nu har vi Juwel-möbel, men tänkte att det kanske går bra med detta skåp till ett så litet kar som 60 L?

http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20070305.p.Skap
#2 - 26 februari 2007 17:05
beror på hur stadigt det är?
går det att sitta på bör det klara ett 60liters (gissar slutvikt på ca 80kg beroende på vad för bottenmaterial du har i)

men lidl, jysk osv brukar ha väldigt rangliga möbler
#3 - 26 februari 2007 17:10
rebecka gå och köp ett billigt TV bord istället. dessa har oftast maxbelastning på 80kg! kan kosta dig ca 2-300kr på jysk (stavas det så :P ? )

jag vet detta eftersom jag var där och tittade någon månad sen efter ett bord till mitt 54liters
#4 - 26 februari 2007 17:11
föresten så kan du ju alltid be dem kolla upp maxbelastning på den där möbeln
#5 - 26 februari 2007 22:45
Diwa skrev:
beror på hur stadigt det är?

går det att sitta på bör det klara ett 60liters (gissar slutvikt på ca 80kg beroende på vad för bottenmaterial du har i)

men lidl, jysk osv brukar ha väldigt rangliga möbler

Ja Jysk har jag inga bra erfarenheter av...Lidl vet jag inte. Tyvärr brukar inget vara uppmonterat där.
#6 - 26 februari 2007 22:47
Amaro skrev:
föresten så kan du ju alltid be dem kolla upp maxbelastning på den där möbeln

Ja där sa du nåt. Ska prova att ringa deras kundtjänst och fråga! Det som var så bra med möbeln var att det var skåp under. Om man köper TV-möbel finns oftast inte det, iaf inte för det priset. Iofs såg jag att de hade Juwel Rekord 70L för 1050,- på Herkules Zoo, inkl. möbel. Det är ju inte heller så illa...
#7 - 26 februari 2007 22:47
det räcker länge till ditt akvarium.. den här möbeln är väl inte ostabilare än en vanlig byrå och dom håller ju till massor.
jag har akvarium på sånna i alla fall och det håller,, jag vet många som har det..

är du osäker kan du ju hoppa upp på den och dansa lite.. håller möbeln för det är det ingen fara.. akvariet dansar ju inte ;)
#8 - 26 februari 2007 23:16
det räcker länge till ditt akvarium.. den här möbeln är väl inte ostabilare än en vanlig byrå och dom håller ju till massor.

jag har akvarium på sånna i alla fall och det håller,, jag vet många som har det..

är du osäker kan du ju hoppa upp på den och dansa lite.. håller möbeln för det är det ingen fara.. akvariet dansar ju inte ;)

Okej, då litar jag på det.

Fast nu fick jag bara en annan fundering. Är inne på kar med svarta detaljer (typ Juwel), är inte så förtjust i helglas. Och nu när jag tänkte efter så kanske det inte blir så snyggt på den ljusa möbeln? På t ex Juwels hemsida har de mörka kar på ljus möbel, men vad tycker ni andra? Ska jag satsa på komplett Juwel-paket istället?
#9 - 26 februari 2007 23:27
fast juwel har ju bara helglasakvarium.

men du kan ju köpa ett möbelakvarium från juwel. dom är supersnygga och håller hög klass.
har själv ett 400l rio och ett 160l

hur nöjd som helst.
#10 - 27 februari 2007 00:10
fast juwel har ju bara helglasakvarium.

men du kan ju köpa ett möbelakvarium från juwel. dom är supersnygga och håller hög klass.

har själv ett 400l rio och ett 160l

hur nöjd som helst.

Jo, det var Juwels möbelakvarium jag menade. (På deras hemsida kan man se att de har svarta Rekord på ljusa möbler, och precis så skulle det ju se ut om vi köpte ett vanligt kar och satte på Lidl-möbeln. Inte så snyggt kanske?) Har ett Rio 180 L svart som vi är jättenöjda med. Tänkte väl från början att vi kunde komma undan billigare med Lidl-möbeln, men det verkar som om det enda sättet att komma billigare undan blir i så fall om vi köper helglasakvarium till. Så det kanske blir ett Juwel-paket trots allt, då kan vi få allt i samma färg (svart om vi väljer Rekord). 1050,- för komplett 70 L med möbel är väl hyfsat pris? (Rekord)
#11 - 27 februari 2007 08:14
Tycker du att möbeln är ostabil så köp vinkeljärn och skruv och skruva ett gäng vinkeljärn inne i skåpet för att öka stabiliteten i det, eller såga ur ett jack i hyllorna och sätt en regel i mitten, det syns ju ändå inte utifrån och då är det bara du som vet att den finns där. En regel och vinkeljärn så borde det hålla för ditt akvarium.

Annons