olika biotoper?

#1 - 7 oktober 2007 10:16
hejsan.

jag har ett 240L kar hemma som jag planerar att fylla så snart som möjligt. måste bara bygga klart hemmet för den nuvarande varelsen som bor där (majsorm)

Men jag kommer att fylla det om sisådär 2 veckor eller nått. men jag vet inte vilken slags biotop jag vill ha. så jag tänkte fråga någon som vet om det finns tex blid exenpåel på olika biotoper som passar till ett 240L kar =)

Mvh // Axel:p
#2 - 7 oktober 2007 10:41
Du kan ju alltid söka i goldmedlemmarnas akvarium. Där kan du knappa in vilka biotoper du vill se på...
#3 - 7 oktober 2007 13:27
ampe skrev:
Du kan ju alltid söka i goldmedlemmarnas akvarium. Där kan du knappa in vilka biotoper du vill se på...

okej.. men har jag beförighet till det? måste man inte själv vara guldmedlem då?
#4 - 7 oktober 2007 14:48
jepp, du har både behörighet och befogenhet (;)) att titta.

för övrigt så tycker jag att du borde skaffa malawisar till ditt kar, det är lagom för 1-3 olika mbunas. :D
#5 - 7 oktober 2007 17:47
okej.. jho har tänkt på nått sånt men vet inte vad man kan ha för fiskar.?
#6 - 7 oktober 2007 17:51
SA biotop är det ända rätta! några fina malar, dvärgciklider och tetror (L)
#7 - 7 oktober 2007 17:55
Richard.R skrev:
SA biotop är det ända rätta! några fina malar, dvärgciklider och tetror (L)

jag håller med rikard till 100 %...du måste skaffa SA-biotop,nårga fina rötter,fin sand,några fina växter, skaffa ett par skalarer, dvärciklider, någon fin terta och sen någon fin l-mal..sen har du ett paffe akvarium:D...så kommer mitt nya akvarium att se ut fast inga tetror eller dvärgciklider kommer att åka i.

Annons