Jag har några frågor som jag hoppas att någon kan svara på.
1. Hur ska jag mata mina dvärgklogrodor med mygglarver? När jag lägger ner det i akvariumet så äter mina fiskar upp dem..
2. Kan man göra en egen yngelbur? En sådan med galler i botten så att ynglen ramlar ner och mamman inte kan få tag på dem.
3.Vad kostar det att göra ett eget akvarium? Om glaset kostar ca 200 kr (har tagit reda på det) Och om man ska ha doppvärmare, pump, inredning, lyse m.m vad blir det då för pris?
4. Finns det någon chans att jag har några yngel från mina ballongmolly kvar om hon föder i akvariumet med 3 dvärgklogrodor i på ca 2,5 cm?
5.När blir ballongmollyyngel könsmogna? Vilken storlekoch vilken ålder.
6. Mitt yngel som just nu bor ensam (för hans 3 kompisar har dött av olika anledningar) i en yngelbur av nät med lite javamossa, en snäcka och lite sten beter sig lite konstigt. Han vrider och vänder sig åt olika håll ibland, han liksom simmar ner till botten och simmar på sidan ibland. Är det något fel?
Han får mat 3 ggr om dagen med krossat vegetariskt foder och ibland får han fryst cyklops. Akvariumet buren han bor i är på 61L och det är en vanlig pump som gör bra cirkulation.