Bör gå att kombinera elefantnosar med fjärilsfisk iaf, det hade jag vågat testa. Stör nog inte varandra alls, håller till på olika ställen i akvariet. Kanske kan funka med de som kallas för klätterfiskar numera, Ctenopoma acutirostre t ex. Synodontis bör också gå, men jag är lite mer fundersam där. Har i många år haft S. petricola, och de är rätt buffliga vid matdags. Jagar dock inte andra fiskar, de bara "tränger sig". Mjo, hade nog vågat testa det med.
Har för mig det finns en rackarns bra butik i Berlin, Aquairum Meyer. Aldrig varit där själv men fått tips om den. Är du på jakt efter något speciellt kan du ta kontakt med någon förening därnere, de vet var du ska gå.
Hilsen,
/P
Min erfarenhet av Synodontis är bara av min schall, han försvarar
sin grotta med våld men så länge han får ha den är han glad. Han slogs med en ancistrushane i 2 veckor om den, tills de hittade en maktbalans (han vann) och sedan kom de bra överens. I det akvariet fanns det dock bara den grottan som han fick plats i. Jag har en känsla av att han har mumsat i sig ett antal mindre fiskar, typ platys, men har aldrig sett honom anfalla en fisk annat än när han försvarade sin grotta. Och finns det gott om grottor så borde ju det lösa sig själv. Annars har han jagat iväg fiskar vid tillfällen när de kommit för nära och han verkar ha varit på dåligt humör. Så jag tror nog det ska gå... 700 liter ger en del utrymme för fiskarna att hitta sina egna grottor ju :)
Får kolla runt lite närmare avresa vad det finns för ställen där nere...