Olika syrebehov...

#1 - 23 januari 2006 18:58
Hej...

Har nu efter ett tag med mitt nya 110l-kar insett att några av mina fiskar har lite olika behov. Jag skulle behöva hjälp med en lösning... om det finns.

Jag har 6 dvärggurami och sex Corydoras Concolor. Guramisarna vill ju ha ett lugn och ickeströmmande vatten som inte stör deras skumbo. Samtidigt vill mina Corydoras ha ett syrerikt vatten. Kan jag få det att gå ihop?

Jag är inte ute efter nån odling precis, men vill gärna att de ska trivas optimalt.

Jag har nu efter ett par svängar i akvariebutiken insett att de inte alltid är så petiga med vad de säljer. De nämnde tex inte alls de olika syrebehoven... Trots att jag var noga med att berätta vad jag redan hade.

Nåja, kanske nån här kan hjälpa mig att reda ut situationen.

Tackar,
Mikael
#2 - 23 januari 2006 19:25
Luftpump o syresten .... om du inte har massa växter

Har du massa växter kan du köra med syretabletter ... dock tror ja dom kan mätta vattnet med syre så det inte blir så mycke co2 åt växterna ... men vet inte får nån kunnig säga
#3 - 23 januari 2006 19:28
Dina guramis kommer inte må dåligt av någorlunda "normalt" sprutt på vattnet. Samma gäller corysarna..
#4 - 23 januari 2006 19:33
Jodå, jag har en hel del växter... [:)]

Så alla blir nöjda om jag bara riktar Juwelutblåset mot ytan för en lagom trevlig krusning?

Tack för hjälpen så låmgt,
Mikael

Annons