Olika tetror tillsammans

#1 - 11 september 2003 06:25
Jag tänkte starta upp ett nytt 70L akvarium.. Har funderat lite över vad jag ska ha i det, och ett av altenativen är tetror. FÖr att spexa till det lite vore det grymt om man kunde ha olika sorters tetror. Jag förstår att vissa av tetrorna inte passar ihop med varandra etc, men hur är det med dessa?
<ul><li> Svart neontetra </li> <li> Neontetra </li> <li> Grön neontetra, falsk neontetra </li> <li> Kardinaltetra</li> <li> Glödbandstetra </li> </ul>
(dessa fick jag fram av lite snabb sökning. Ge gärna bättre förslag)

Jag skulle vilja ha ett tetrastim med olika tetror i så olika färger som möjligt. Typ 7st av t.ex. blå och 7st av gul eller nåt.. Går det?
Stimar dom tillsammans, eller är det rent av farligt att ha dom i samma burk?
#2 - 12 september 2003 14:28
Jag har neon, svarta neon och sorgmanteltetror i samma akvarium och det fungerar hur bra som helst. De stimmar enbart med sin egen art men för det mesta är de ute på egen hand så det blir lite fisksoppa över det hela :) Men det är ett livligt akvarium iaf.
#3 - 12 september 2003 14:32
<font color="red">Var finns Falskneontetra att köpa?</font id="red">
#4 - 12 september 2003 14:33
fler tetror i 70 liter tror jag personligen enbart skulle bli plåttrigt. Jag har 2 arter i mitt 330L och där är det plåttrigt nog när dom bara simmar runt, enda gången det ser bra ut är när skalarerna eller chokladcikliderna har rom/yngel (då skämms ju tetrorna ihopp i sina respektive stim) Jag har kardinaler, glödbandstetror och röda fantomtetror.
#5 - 12 september 2003 15:40
glödbandare och neoner vet jag ska gå ihop iallafall
#6 - 12 september 2003 16:58
Ursprungligen skickat av gurkan

glödbandare och neoner vet jag ska gå ihop iallafall

Ok.. Är det en fin blandning då? :)
#7 - 27 september 2003 12:05
Jag har 11 neontetror & 10 kardinaltetror tillsammans (plus guppy + ottosar) i mitt 105-kar.

De simmar i stim allesammans... så de funkar ihop i a f.
#8 - 27 september 2003 13:13
svarta neontetror + kardinaltetror blir SUPERSNYGGT! ett litet tips, bara... :)
#9 - 27 september 2003 13:45
Ditt akvarium är ju i minsta laget!

Kanske du skulle prova med de minsta, Grön neon och Glödband. Fler en åtta stycken av varje skulle inte jag köpa, om de inte är väldigt små. Vill du att de skall hålla ihop, får du "skrämma upp dem" med en potentiell predator.

Annons