Hej !
Jag har ett Juwel Rio 240 L med några (ett antal) fredliga fiskar i , det är 43 cm högt. Kan jag skaffa 3 discus, inte alltför stora och has där också ?
undrar Torbjörn
surinam skrev:Med lite bra råd och mycket läsnyttig information klarar du säkert det med. Jag själv tycker inte det är svårare att ta hand om diskus än tex scalarer, det är bara andra priser på fiskarna.
Tony Johansson skrev:Jag vet inte om denna boken finns kvar i handeln men jag tycker att du skall kolla efter en bok som heter Back to Nature av Dick Au.Den är jätte bra för nybörjare men även för de som kan lite om diskus.
gep skrev:Kan varmt rekomendera denna bok, bra pris va det oxå genom diskusforum.se
Tony Johansson skrev:Ni som bor i stockholm har ju chans att köpa denna bok på Akvarie lagret till ett mycket bra pris utan att behöva vänta på någon beställning!! Köper man dessutom grejer för 800 kr efter 20% rabbat samt har medlemsskap i nodds får man denna bok helt gratis!!!!
Matte_g skrev:Vist skulle man kuunna göra det men priset är lägre genom bestälningen och boken så får man boken signerad.
http://www.zoopet.com/forum/forumdisplay.php?f=121
Solid skrev:Okej, känns lite dyrt att "testa" om det går bra, om det inte funkar...
Det jag tänkte på var att jag läst att det viktiga är att ha bra vattenkvalité till diskus. Och som jag förstått har flera bra fungerande lowtech-kar med bra vattenkvalité utan att byta vatten, som dessutom fått lek på flera arter utan att göra något. det var därför jag ens började fundera på om det skulle gå i alla fall.
kaj.p skrev:Hmm det är ju ingen nackdel o ha bra vattenkvalitet till någon fisk.;)
kaj.p skrev:Finns inget unversal svar mer än ju mindre du köper storleksmässigt desto mer omvårdnad behöver de. :)