omaka paletttpar???

#1 - 18 maj 2004 09:05
hej! just nu är jag i panik för min palett hane jaggar bara bort hona bakom pumpen och "nafsar" på hene så fort dom kommer ära varanndra.. hona har också bara ibland röd mage men skifftar på 5 sekunder sen är den rosa igen ..

tycker du jag ska byta ut hona eller??
behöver expert hjälp snabbt
tack på förhand för alll svar
#2 - 18 maj 2004 09:23
Ja, det är nog lika bra, innan hon blir allvarligt skadad. När palettpar blir osams blir de sällan sams igen. Oftast blir de osams när en lek misslyckas (ägg eller ungar blir uppätna) - det är som om de skyller på varandra.
#3 - 18 maj 2004 11:03
Ursprungligen skickat av Azur

Ja, det är nog lika bra, innan hon blir allvarligt skadad. När palettpar blir osams blir de sällan sams igen. Oftast blir de osams när en lek misslyckas (ägg eller ungar blir uppätna) - det är som om de skyller på varandra.

Jag var med om en separation en gång i tiden när paletterna hade pågående yngelvård. Dom delade på kullen och gick i var sin del av akvariet med varsin halva. Men efter ett par dagar var familjelyckan återställd och familjen tillsammans igen. Jag tror dock inte man kan dra slutsatsen att detta gäller alla par... Så Azurs råd är nog bra att följa.
#4 - 18 maj 2004 11:26
Detta hände miit Palettpar i mitt gamla kar. det slutade med en hona utan fenor som jag blev tvungen att avliva...

Tyvärr är det ganska vanligt vid misslyckad yngelvård.

Annons