Omstart av 112 liters

#1 - 25 januari 2009 19:00
Hej!
Har gjort om mitt salvattenskar på 112 liter till ett sötvattenskar. Fick med en SEIO PROP Super Flow Pump 530. Undrar om det räcker med denna eller om jag måste köpa en filterpump också. Det är ett ganska kraftigt drag i denna fast det kommer inte ut några syrebubblor.
#2 - 25 januari 2009 19:06
XenOn skrev:
Hej!

Har gjort om mitt salvattenskar på 112 liter till ett sötvattenskar. Fick med en SEIO PROP Super Flow Pump 530. Undrar om det räcker med denna eller om jag måste köpa en filterpump också. Det är ett ganska kraftigt drag i denna fast det kommer inte ut några syrebubblor.

Du behöver inte "syrebubblor"
Vattnet syresätts av att det blir rörelse av ytan. Så rikta utblåset så ytan krusas lite.

Men är det ingen filterdel i den så kanske du skall kolla på det, ett filter är ju ganska vettigt.
#3 - 25 januari 2009 19:24
Bowman skrev:
Du behöver inte "syrebubblor"

Vattnet syresätts av att det blir rörelse av ytan. Så rikta utblåset så ytan krusas lite.

Men är det ingen filterdel i den så kanske du skall kolla på det, ett filter är ju ganska vettigt.

Det finns inget filter så det kanske är bättre att köpa en större inner pump med filter.
#4 - 25 januari 2009 19:29
Lagt ner saltet redan??
#5 - 25 januari 2009 19:52
NIC skrev:
Lagt ner saltet redan??

ja tyvärr NIC :(. Varför hetsig med att köpa det. Visste inte riktigt hur mycket jobb jag skulle få.

Annons