[FONT=Verdana]För en tid sedan så hade vi en "ÖNSKELISTE"-tråd här på forumet.
[FONT=Verdana]Jag och Christian har gått igenom de förslag som har kommit in och ger nedan våra svar.[/FONT]
[FONT=Verdana]Vi har valt att dela upp synpunkterna i följande grupper : FORUMET - ARTBESKRIVNINGAR - ARTIKLAR OCH FOTON - PROFILEN - ÖVRIGT[/FONT]
[FONT=Verdana]Synpunkterna är kurisverade medan våra svar är skrivna i fetstil.[/FONT]
[FONT=Verdana]Först ut var gruppen - "FORUMET" , nu kommer "ARTBESKRIVNINGAR" och de övriga kommer alltefterhand[/FONT][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]ARTBESKRIVNINGAR VÄXTER[/FONT]
[FONT=Verdana]Lägga in kommentarer[/FONT]
[FONT=Verdana]Svar: Skall funka nu[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Flera har efterlyst fler artbeskrivningar för växter[/FONT]
[FONT=Verdana]Svar: Instämmer att det finns alldeles för få artbeskrivningar på växter på Zoopet, men för att kunna göra detta efterlyser jag bra växtfoton. Det skall vara på utväxta växter i undervattensversionen (dvs inte den form som växten har som nyinköpt där den dragits upp på land. Som sagt det som saknas är foton[/FONT][FONT=Verdana].[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]ARTBESKRIVNINGAR FISK[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Fler artbeskrivningar för fiskar[/FONT]
[FONT=Verdana]Svar. Det läggs in en ny var 3:e dag den takten har vi tänkt bibehålla, men har inte möjlighet att öka ytterligare. [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Jag skulle vilja ha fler bilder på själva artbeskrivningen. Det har ju kommit massa fina bilder på Goldisarnas egna fotoarkiv, tävlingar och så.[/FONT]
[FONT=Verdana]Svar: Jo det är avsikten men Zoopets stora fotoarkiv + goldmedlemmars arkiv innehåller ju idag totalt 7.000 foton så det är ett jättearbete att kolla igenom dessa (1 minut för varje innebär mer än 100 timmars arbete) så det har ännu inte funnits tid. Det finns dock med på Att Göra-Listan[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Utförligare artbeskrivningar. På vissa fiskarter står det i princip bara vad dom vill ha för vatten och vad de äter. Även fler bilder i olika situationer. Bilder på lek, bon, yngel, färger mm.[/FONT][FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Svar: Vad gäller foton se frågan ovan. Vad gäller bristfälliga artbeskrivningar så handlar det speciellt om det jag skrev i början dessa var tyvärr för korta. Det handlar om ca. 200-300 som borde gås igenom men eftersom det tar ca. 1 timma per artbeskrivning så har jag aldrig fått tid över till det, även om jag är pinsamt medveten om bristen. Min förhoppning är dock att dessa artbeskrivningar kompletteras med kommentarer från medlemmarna så infon ändå finns där.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]ÖVRIGA ARTBESKRIVNINGAR[/FONT]
[FONT=Verdana]Att utöka artbeskrivningarna med skaldjur och sniglar/snäckor av olika slag tror jag också skulle vara uppskattat av många[/FONT]
[FONT=Verdana]Svar: Det finns också med på Att göra listan men här saknas det foton. För att det skall vara någon mening med att köra igång det behövs åtminstone 20 st från starten. Det kommer att bli en avdelning där de allra vanligaste arterna kommer att vara tillgänglig för alla dbvs inte bara goldisar[/FONT][FONT=Verdana].[/FONT]