Önskemål om artbeskrivningar !?

#1 - 2 december 2010 13:38
1)
Kan man önska mer artbeskrivningar om ett visst släkte ?

2)
Postar jag frågar i rätt avdelning ?

Om svaret på 2.an är nej, så kan den gärna flyttas till lämlig avdelning.

Om svaret på 1.an är ja, så skulle jag vilja se många fler artbeskrivningar
på Limia-släktet.

Har helt fastnat för dessa små underbara firrar.

Egentligen obegripligt att de inte är mer spridda.

Och om det är julafton, och jag för önska hur jag vill, så skulle jag
önska att:

a)
Alla Limior flyger upp (hittade 21 st på fishbase) inom kort.....:d

b)
Att de isf blir tillgängliga för alla, inte bara guldisar, vilket skulle
kanske kunna hjälpa till att sprida lite info.

(Finns en sång på dagis som barnen sjunger,.,,,en del av texten säger:

[COLOR=red]----önska kostar ingenting----- [/COLOR])

.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 2 december 2010 13:50
Rent allmänt så lägger jag upp artbeskrivningar på alla arter som jag har ett bra artfoto på i hyfsad storlek. Så tycker någon att en artbeskrivning saknas på en art så är det "bara" att ladda upp ett foto i goldisarnas fotoarkiv

Om en artbeskrivning skall bli synlig för alla och inte bara för goldisar så krävs det att arten är vanlig i handeln.

Vill man markandsföra ett visst släkte för att man vill så ett slag för sina fiskar (håller själv med om att Limior är väldigt intressanta - fick t.ex. Poecilia Scandinavias medlemstidning idag med flera intressanta artiklar - så tycker jag att man skall starta en tråd i forumet i lämplig kategori.
#3 - 2 december 2010 14:00
Så tycker någon att en artbeskrivning saknas på en art så är det "bara" att ladda upp ett foto i goldisarnas fotoarkiv

okidoki.....eftersom jag och min systemkamera inte alls kommer överens när det gäller att fota i kar....
så får man väl hoppas på andra......

.
#4 - 2 december 2010 14:01
Rent allmänt så lägger jag upp artbeskrivningar på alla arter som jag har ett bra artfoto på i hyfsad storlek. Så tycker någon att en artbeskrivning saknas på en art så är det "bara" att ladda upp ett foto i goldisarnas fotoarkiv

Om en artbeskrivning skall bli synlig för alla och inte bara för goldisar så krävs det att arten är vanlig i handeln.

Vill man markandsföra ett visst släkte för att man vill så ett slag för sina fiskar (håller själv med om att Limior är väldigt intressanta - fick t.ex. Poecilia Scandinavias medlemstidning idag med flera intressanta artiklar - så tycker jag att man skall starta en tråd i forumet i lämplig kategori.

förstår tanken och strukturen...men man kan ju ibland inte låta bli att önska.....
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 2 december 2010 14:03
Kensa skrev:
okidoki.....eftersom jag och min systemkamera inte alls kommer överens när det gäller att fota i kar....

så får man väl hoppas på andra......

.

Men du har ju flera duktiga fiskfotografer i din omgivning så ett tips är ju att lägga en Zoopetsydträff hemma hos dig .......
#6 - 2 december 2010 14:14
Men du har ju flera duktiga fiskfotografer i din omgivning så ett tips är ju att lägga en Zoopetsydträff hemma hos dig .......

bra idé, men skulle inte fungera....har bara 240 kvm att vara på, en trädgård med 2 fetegrillar....

jag menar,,,,var ska vi stå / sitta nånstans....vad ska vi äta....????.......

:p[:o]:):confused:

.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 2 december 2010 14:40
Stå, sitta, äta....... - vad sjutton det var ju fota dom skulle göra:D

Annons