Öppen bakrund

#1 - 13 april 2006 12:24
Funderar på att ta bort min blåa filterbit som täcker insugshålet i bakgrunden så att fiskarna kan simma in bakom min btn.
Dom fiskar om vill kommer lätt in och ut genom bakgrunden och dom fiskar som vill komma undan lite kan gömma sig och få lite ro från andra fiskar + att man kan utnyttja akvariets yta fullt ut fast man har bakgrund.
Jag ser ingen större nackdel med detta (förutom när man kanske ska håva fisk), men ni här på forumet kanske vet bättre, så jag tar gärna emot synpunkter om ni har några så jag inte gör en dundermiss
#2 - 13 april 2006 13:45
Det första jag kom att tänka på var att du kanske inte kommer se så mycket av fiskarna om du gör detta, vilket kanske inte är så kul. Sen finns det kanske en liten risk att dom fastnar, men den skulle väll vara väldigt liten.
#3 - 13 april 2006 15:13
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Bakrund ja... luriga saker det!!:D Bak - rund:D :D Sorry, var bara tvungen!![/COLOR][/FONT]
#4 - 13 april 2006 15:16
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Bakrund ja... luriga saker det!!:D Bak - rund:D :D Sorry, var bara tvungen!![/COLOR][/FONT][/quote]
Hmm... egna erfarenheter..??;) :D
#5 - 13 april 2006 15:36
[quote=hfh75]Hmm... egna erfarenheter..??;) :D[/quote]
[:o] [B)] :p :D
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, nåra fiskar i bakrunden vill man inte ha :) :D Öppen bakrund???[/COLOR][/FONT]
#6 - 13 april 2006 15:48
Har oxå funderat på hur det skulle funka med en "öppen" bakgrund. Men inte hela utan bara de delarna där det sticker ut som mest, då får man skära av på insidan av bakgrunden med ngt. Det blir som inbyggda grottor i bakgrunden.

Så jag skulle oxå vilja veta om det e ngn som prövat detta.
#7 - 13 april 2006 16:04
Jag hade bakgrunden helt löst i mitt akvarium, i och med att bakgrunden var tvådelat kunde fiskarna simma bakom utan problem och det var lätt att göra rent bak bakgrunden, för det blir rätt skitigt där bak. Jag tror jag kommer göra likadant nästa gång.
#8 - 13 april 2006 17:04
Lägger väl till några ggg här så får ni sätta in dom där ni vill. En liten miss med ordet "bakgrund", tänk så det kan bli =)
Tror att jag ska prova att ta bort filterbiten på "bakgrunden", blir det inte bra så får man väl sätta dit filterbiten igen.
#9 - 13 april 2006 18:28
[quote=Sailor]Lägger väl till några ggg här så får ni sätta in dom där ni vill. En liten miss med ordet "bakgrund", tänk så det kan bli =)
Tror att jag ska prova att ta bort filterbiten på "bakgrunden", blir det inte bra så får man väl sätta dit filterbiten igen.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Äh, det var inge illa ment... Jag har inga sådana bakgrunder i mina akvarier så jag borde haft vett att knipa tyst. F'låt..[:o][/COLOR][/FONT]
#10 - 13 april 2006 18:32
OFF TOPIC

[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]så jag borde haft vett att knipa tyst. F'låt..[:o][/COLOR][/FONT][/quote]Jo tack vi vet att du inte kan det! ;)
#11 - 13 april 2006 18:33
[quote=Marie J]OFF TOPIC

Jo tack vi vet att du inte kan det! ;)[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ibland kan ja det...:rolleyes:[/COLOR][/FONT]
#12 - 13 april 2006 18:41
Ingen fara....tycker själv att det är ganska roligt med skrivfel, och den här gången kan jag skratta åt mig själv =)
#13 - 14 april 2006 06:06
[quote=Lenmar][:o] [B)] :p :D
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nä, nåra fiskar i bakrunden vill man inte ha :) :D Öppen bakrund???[/COLOR][/FONT][/quote]

Nä, tur du inte har fiskar där...:D :D :D
#14 - 14 april 2006 06:07
[quote=Sailor]Ingen fara....tycker själv att det är ganska roligt med skrivfel, och den här gången kan jag skratta åt mig själv =)[/quote]

Bra det, det skall man göra.... nästa gång är det min eller nån annans tur...:)
#15 - 14 april 2006 23:14
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ibland kan ja det...:rolleyes:[/COLOR][/FONT][/quote]

syns inte :p

Sailor, glöm inte kolla om det finns nåt vasst i öppningen utifall att.

Annons