ormhuvudfisk

#1 - 30 januari 2007 17:52
Tja, ja kommer införskaffa mej ett 646 liters kar snart.
Ja ska då köpa en ormhuvudfisk. ja har tittat lite på [SIZE=5]Channa pleurophthalma . och undrar om ngn mer här har haft den,och om den är bra.? mkt fakta vill jag ha:D för och nackdelar[/SIZE]

[SIZE=5]//Viktor[/SIZE]
#2 - 31 januari 2007 20:42
Har inte haft dem, men har hört att de ska vara rätt roliga att hålla och är väldigt fina :)

Skaffa 5 st :D
#3 - 31 januari 2007 21:22
Jag har själv 4 st på ca 15cm st. Jag började med 1 först men då gjorde den inte så mycket väsen av sig ....skaffade 3st till å då blev det lite mer liv på dom . klart en stimmfisk om man frågar mig iaf när dom är små . fina å roliga fiskar som inte är allt för agressiv av sig.
Destvärre kan jag nog inte ha kvar mina då dom är väldigt nyfikna på mina rockor .

Inga problem med maten ...tar det mesta jag erbjuder som röda mygg , räkor å fiskbitar.
#4 - 1 februari 2007 17:12
låter ju skit bra de, tack!
#5 - 2 februari 2007 14:41
visste ni att det är den enda sötvattensfisken som man hittat ett spädbarn i magen på ;) riktigt farlig fisk det där då den blir fullvuxen, vi har en sån här i eskilstuna på ca 1 meter. 1cm långa sylvassa tänder.

have fun with it
#6 - 2 februari 2007 16:55
Ormhuvuden är asballa fiskar! Jag har inte haft sådana ormar men jag har läst mig till en del, dom du kollar på är snygga och aktiva simmare i grupp, ett väldigt bra val för ditt kar!

Annons