Orolig på äldre dar

#1 - 11 december 2004 15:41
Hej från Dalarna! En fråga till er Zoopetare, jag fick för 2 veckor sedan överta ett 540 dala zooline som stått hos min numera framlidne morbror,akvariet är ca 12 år gammalt har alltid varit fyllt med vatten o fisk (Tanganyika).Det har stått på en jättestadig bänk osv,nu har jag o min kompis kört hem detta till mig,en bilresa på 1 mil,jag har tillverkat mig en bänk av leca sten 19x19x59 samt lagt en 15mm plyfa skiva under och en 30mm frigolit skiva.Jag går nu och väntar på en BTN Amazonas som skall monteras.Men under tiden jag går här och väntar så mal tankarna mer och mer törs jag bara fylla på detta rakt av eller......vad tror ni? Detta är för övrigt mitt 5e 540 genom åren,dessa har det gått bra med,jag har även ägt 2st 740 varav det ena bara höll i 2dgr efter köp o flytt det är nog detta som spökar i min lilla hjärna just nu. Tacksam för svar.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 11 december 2004 15:44
Otur kan man alltid ha - men förutsatt att akvariet är korrekt limmat och man ställt upp det rätt så skall det inte vara några problem.
#3 - 11 december 2004 15:57
Hej Kjell! Ja jag tror baske mig att jag provar med det,jag vet hur roligt det var att limma 740, det tar en stund.Om olyckan skulle vara framme ändå så har jag garderat mig med att önska mig en kamelont från zoo affären här i Falun, den passar väl också bra in med en amazonas bakgrund [:)]

Annons