Öronål+Diskus?

#1 - 5 februari 2006 11:38
Jag har i val och kval funderat över helgen att köpa mig en öronål. Dock har jag bara ett akvarium med diskus, malar (L- och vanliga), och en ghost.. Undrar nu: Är det någon här som har haft samma kombination som mig i så fall, hur fungerar det? Skall jag ha fler öronålar eller bara en? Den jag har hittat är på 20-25cm. Kan den ge sig på mina pansalmalar på ca 4-7cm?
Tack på förhand!

//Camilla
#2 - 5 februari 2006 11:59
Du vet att öronålar blir ca 70 cm...???
#3 - 5 februari 2006 18:20
Japp.. Men det är inget problem från min sida.. Har ju min boa på ca160cm. :) Ett stort akvarium är inom planering om nått år. Förhoppningsvis räcker mitt 450L ett tag framöver.

Är det verkligen ingen som har denna kombination?

//Camilla
#4 - 5 februari 2006 18:30
de smiter lätt ut tänk på dina glasöppningar
#5 - 5 februari 2006 19:06
Har heltäckande ljusramp och de 2 öppningar för pump sitter det skummgummi intryckt. Hade muräna förut, så på så vis vet jag och är förberädd för slingriga "smitare". :)

//Camilla
#6 - 5 februari 2006 19:36
när jag köpte mitt 830liters akvarium låg det en öronål gömd bakom bakgrunden. och den simmar nu tillsammans med mina discusar. täkte först försöka fånga den men det var ju omöjligt. min är iaf harmlös har ett par kardinaltetra och dom har den iaf inte fått tag på.

så jag tror det går bra.
#7 - 5 februari 2006 19:47
Ha ha! Roligt för dig att få en på köpet! :) Vart du förvånad eller? Hur stor är den? Om det fungerar bra för dig så borde ju det fungera för mig med.
#8 - 5 februari 2006 19:56
ja.. blev rätt så paff när polarna stog o skrek vid släpkärran, att det var en ål i akvariet. men den överlevde resan, ca 2mil utan vatten.
den är nog 25-30 cm
#9 - 6 februari 2006 09:53
ASG! Jo, chock för mindre.. ;) Har läst att de klara sig ett tag på land. Idag skall jag åka och titta på den igen. Kanske följer den med hem, eller så kanske de kan hålla den nån dag.. skall fixa lite i akvariet innan..

//Camilla

Annons