Oscar med Malawi?

#1 - 11 april 2004 20:31
Jag har börjat tröttnat på Malawi men det är några som jag har fastnat för. Men jag skulle vilja ha 2-3st Oscar där i också. Oscar kan vara i ph 6-8 jag har 7,6 så det är ju lugnt. Tror ni att det går?
#2 - 11 april 2004 20:35
jadå, bara inte malawisarna är för elaka. nu vet jag inte vilka malawis du har, men mbuna och påffar har väldigt annorlunda behov på foder.
#3 - 11 april 2004 20:41
Dom Malawina jag ska ha kvar är snälla. Jag ska nog inte ha några mbuna kvar. Så ni tror inte påffarna kommer ge sig på Malawina?
Äter påffar små fisk?
#4 - 11 april 2004 20:51
Min erfarenhet av påfågelcikliden (Har haft tre stycken förut) är att den gärna äter fiskar, som är mindre än den själv iallfall. Så det beror väll lite på hur stora dina malawis blir...Oscarn blir ju redigt stor.

Jag hade en del mindre fiskar med Oscarn som jag köpte vid samma tillfälle ch dem lämnades i fred. När jag köpte nya fiskar i samma storlek så försvann de dock direkt ner i magen...Vet inte om de har ngn betydelse, men det är ialllfall vad som hände mig!

MVH

Daniel
#5 - 11 april 2004 20:57
ja oscars äter väll naturligt mycket fisk, men mest vatteninsekter.

de kan ta småfisk i akvarium, men de sen länge odlade akvariestammarna har inte mycket till instinkter kvar och då du kommer köpa små påffar så kommer de växa upp med malwisarna och troligen inte röra dem när de blir stora.

min bror har 30cm+ påffar med buenos aires-tetror nu.

Annons