Oscarsyngel!!

#1 - 20 januari 2013 22:23
Hejsan!
Jag är ny här och har haft mina poffar i 4 år. I julas lyckades de få levande yngel efter många envisa försök. Dels har jag inte erbjudit dem någon sten eller velat ha yngel nu, så de har nyttjat olika delar av bottenglaset att putsa på.
Nu har de ca 25-30 levnadsglada yngel på 15-17 mm . På 1 månad.

Min fråga är när är de stora nog att lämna karet för ett nytt hem hur stora ska de vara?
När ser man färgerna? Nu är de mest vit/ svart randiga.

Första gången jag har yngel av stora fiskar. Men de är riktigt bra föräldrar mina poffar!!

Här är en film, dålig kvalitet via Mob ..
" target="_blank">
#2 - 21 januari 2013 15:11
Kul med yngel av påfågelsciklider, vad jag förstår så är det inte så jättevanligt att de kommer så långt :)

I butiker brukar väl de minsta man ser vara ca 5 cm. Vuxenfärgerna får de väl när de runt 10 cm, vad jag minns.
#3 - 21 januari 2013 22:20
Vad roligt grattis hoppas det går bra med utfodring och växa ut ;)
#4 - 23 januari 2013 10:41
Ja lite roligt med tanke på att de kämpat på och lyckats trots att jag inte givit dem några förutsättningar egentligen. Men glasbotten funkade tydligen bra!

de får artemia färdigfryst. Orkar helt enkelt inte kläcka och hålla på. Men det ska väl fungera lika bra?
det blir ju en hel del småsmulor från skitgrisarna som käkar pellets som hälften åker ut genom gälarna... Gott om mat Mao .

Annons