Oskars med lejonhuvudsciklider..?

#1 - 2 juli 2004 15:44
hej jag undrar om det går att ha små påfåglar med lejonhuvudsciklider..? karet e på 112L och det ka vara små oskars.... bara så ni vet..! jag ska inreda med rötter lite skiffer och gasolsten... och lite javamosssa.. jag har en gibbicieps och en liten synodontic... synodonticen kan jag flytta om det inte går..!"

m kt tacksam för svar!!!![:-84]

från:ToM [:-148]
#2 - 2 juli 2004 15:58
Knappt lönt att skaffa Oscars fasten dom är små eftersom dom växer snabbt och är ena riktiga skitgrisar.
#3 - 2 juli 2004 16:31
Det hade jag faktiskt en gång i tiden. Men som sagt det var ett något större akvarium - ett 250 liters akvarium och det gick bra. Hade även praktbarber i detta och mina Oscars var 15-20 cm i storlek mot slutet... Kommer inte ihåg hur jag avyttrade mina oscars men jag tror inte jag slog ihjäl dem i alla fall.
#4 - 2 juli 2004 16:36
hade du oskars medd lejonhuvudciklider... erikthur... när de blir för stora flyttar jag dom till ett större kar..

från:ToM
#5 - 2 juli 2004 18:03
Ursprungligen skickat av malawi cikliden

hade du oskars medd lejonhuvudciklider... erikthur...

Svar: ja
#6 - 5 juli 2004 18:34
vad ska man ge de för mat då????

m kt tackssam för svar!!!

från:ToM
#7 - 17 juli 2004 18:16
Ursprungligen skickat av malawi cikliden

Hej jag undrar om det går att ha små påfåglar med lejonhuvudsciklider..? karet e på 112L och det ka vara små oskars.... bara så ni vet..! jag ska inreda med rötter lite skiffer och gasolsten... och lite javamosssa.. jag har en gibbicieps och en liten synodontic... synodonticen kan jag flytta om det inte går..!"

m kt tacksam för svar!!!![:-84]

från:ToM [:-148]

Annons