Överbefolkning i Guppylandet!

#1 - 23 mars 2009 18:57
Vad ska man göra av alla dessa guppys? Stackarna bor på 63L och verkar inte fatta att deras "sjö" inte blir nå större än så... 30-40 guppys i detta lilla kar (snabbt överslag) plus lika mycket yngel. Vad gör man av dom? :confused:
#2 - 23 mars 2009 18:59
Swamp skrev:
Vad ska man göra av alla dessa guppys? Stackarna bor på 63L och verkar inte fatta att deras "sjö" inte blir nå större än så... 30-40 guppys i detta lilla kar (snabbt överslag) plus lika mycket yngel. Vad gör man av dom? :confused:

ger bort/säljer dem till vänner eller djuraffär. sätter ut annonser för att se om någon är intressrad :).
#3 - 23 mars 2009 19:06
Jo men dom är endlers korsningar, så inte dom vackraste rackarna här i världen. Kan inte tänka mig nån djuraffär som skulle ta emot dom till annat än mat och då låter jag hellre mina egna ciklider bli lyckliga om jag ändå ska ge dom dödsdomen.
#4 - 23 mars 2009 19:09
Swamp skrev:
Jo men dom är endlers korsningar, så inte dom vackraste rackarna här i världen. Kan inte tänka mig nån djuraffär som skulle ta emot dom till annat än mat och då låter jag hellre mina egna ciklider bli lyckliga om jag ändå ska ge dom dödsdomen.

okej, ge dem till dina ciklider då som levande föda.
#5 - 23 mars 2009 19:09
macke_fisk skrev:
okej, ge dem till dina ciklider då som levande föda.

Men vafan det är ju elakt!
#6 - 23 mars 2009 19:57
Jag bara accepterar det. Om inte fiskarna läst på Kjells rekommendationer kan i alla fall jag inte stoppa dom. Om dom har fel eller... Vem vet?
:confused: ;) :cool:
#7 - 23 mars 2009 20:50
erikthur skrev:
Jag bara accepterar det. Om inte fiskarna läst på Kjells rekommendationer kan i alla fall jag inte stoppa dom. Om dom har fel eller... Vem vet?

:confused: ;) :cool:

Hehe :D

Swamp: sänk temperaturen i akvariet så ynglar dom inte av sig lika mycket,

sen tror jag nog visst att det finns intresse för dina guppykorsningar. Kanske inte i djuraffär men på Auktioner och eventuellt nån annons.

Annars är det mat dom får bli, man kan tycka att det är lite grymt men så funkar det för dom flesta djur ute i naturen.
#8 - 24 mars 2009 06:10
koppa ner ett par mindre ciklider i karet, och vips så har man en bättre
koll på hur många yngel som överlever.

.
#9 - 24 mars 2009 17:05
Köp större kar?
#10 - 25 mars 2009 18:41
Swamp skrev:
Men vafan det är ju elakt!

Mina ciklider älskar guppys :) Crenicichlorna är riktiga monster vad gäller att roffa åt sig en yngelsvärm :D

//C
#11 - 26 mars 2009 11:13
Jag kan tänka mig att ge några av dina blandrasfiskar ett nytt hem :) har startat upp 94l akvarium och ville ha Endlers och Guppys, varför inte en korsning, har ju blandrashund hemma så varför inte blandrasfisk ;-) Kommer upp till Stockholm i helgen.
Hls
Nubi
#12 - 26 mars 2009 19:35
Nubi skrev:
Jag kan tänka mig att ge några av dina blandrasfiskar ett nytt hem :) har startat upp 94l akvarium och ville ha Endlers och Guppys, varför inte en korsning, har ju blandrashund hemma så varför inte blandrasfisk ;-) Kommer upp till Stockholm i helgen.

Hls

Nubi

Bor ju tyvärr åt andra hållet, Västerås är mer hemma för min del... Men skulle du komma förbi där så är du välkommen med en påse.

Annars dök nog en lösning nyss upp lr snarare 200st, frisimmande röd ciklid yngel kan nog ta ner yngelantalet av guppyna. Måste bara komma på hur jag ska kunna flytta dom :confused:

Annons