Överlevare

#1 - 18 juni 2009 22:30
En av mina ettåriga gulfiskar blev kattnappad ur dammen en natt. Den var borta på morgonen när jag tittade till dem.
1½ timme senare kommer min granne in med en halvdöd guldfisk i en skål.
Den hade hennes hund hittat liggandes på gångvägen.
Och den klarade sig. Lite skavsår men annars helt ok.
Den fick vara ensam inne i akvariet ett par dag och passade då på att lägga rom.
Vilken överlevare va?:):)
#2 - 19 juni 2009 06:53
Då var det inte dags att simma vidare.:) Jag "räddade" en gång en nötskrika som min katt höll på att tugga ihjäl. Katten blev mindre glad...:mad:
#3 - 19 juni 2009 07:31
Det kan ske små under ibland. Alltid lika roligt när det går bra.:)
#4 - 20 juni 2009 11:22
Katka skrev:
Då var det inte dags att simma vidare.:) Jag "räddade" en gång en nötskrika som min katt höll på att tugga ihjäl. Katten blev mindre glad...:mad:

Jag försökte hela förra våren rädda diverse fågelungar som min yngsta katt kom hem med . Vissa direkt från holken. Men alla dog.:(
Men inte ekorrungen han kom hem med nu i vår. Den lever vidare.
Men ang fisken så var det en grannkatt som tog den.
Mina katter vet att det är föbjudet att fiska i dammen.
Trevlig fortsättning på sommaren.:D
#5 - 20 juni 2009 11:28
snacka om uthållig :)
#6 - 20 juni 2009 11:50
Släpp ut ekorren så snart den är lite mer vuxen. Mina föräldrar räddade en för många år sen och den slaktade allt möjligt. Den snodde mat ur stekpannan medans varm och undersökte allt möjligt med trasigt resultat
#7 - 20 juni 2009 11:58
Ja... släpp ut den :).
Har en kompis som oxå räddade en för ett par år sedan. Den lilla sötnosen förvanlades snart till en stor sötnos som obehindrat sprang upp/hit/dit på strukturtapeten. Tänder har de oxå... som kan skala/klyva ett finger utan problem :mad:...
#8 - 21 juni 2009 12:51
eriahl skrev:
Släpp ut ekorren så snart den är lite mer vuxen. Mina föräldrar räddade en för många år sen och den slaktade allt möjligt. Den snodde mat ur stekpannan medans varm och undersökte allt möjligt med trasigt resultat

Jag behöll den inte. Utan viltjouren hämtade den. Och den är fri nu.
#9 - 21 juni 2009 13:19
grattis till dig och fisken! Allra mest till fisken som lyckades överleva! :)

Annons