Till er andra som tycker att hon/han är barnslig:
Testa att bo hemma igen, hur många vill det? Det är inte lätt att få tag på jobb när man går i skolan eller inte har några erfarenheter. Pröva att inte få bestämma ordentligt själva, inte kompromissa med partners utan bara få enkla nej till saker och ting som ni vill.
Den verkliga världen existerar inte likadant för alla, är din verkliga värld likadan som Göran Perssons verkliga värld eller en arbetslös verkliga värld. Det var det mest korkade argument som jag någonsin har hört!
Ok, vi skulle kunna ta den filosofiska diskussionen angående alternativa verkligheter, personliga verkligheter eller varför inte psykosocialt kombinerade alternativa verkligheter... eller så talar vi om den verklighet som de flesta av oss ändå landar i och delar. På din fråga om min och GP's värld är densamma så kan jag säga att ja, i stort sett är den det. Troligtvis föds vi, eventuellt dör vi och däremellan fungerar vi mer eller mindre tillsammans med andra levande varelser som delar fler saker än vad som separerar dem.
Kizor's verklighet, din och min kommer med stor sannorlikhet ha flera gemensamma nämnare som ex: Rätta sig efter socialt accepterade regler ("rebeller" får tro sig själva vara hur rebelliska som helst men i det stora hela är de bra mycket mindre rebeller än vad de tror sig vara), betala andra för tjänster/varor, själv förvärva betalningsmedel etc.
Du tyckte du fann ett korkat argument... vad är då mest korkat? Att acceptera att hjulet existerar eller att vara den som tror sig ha uppfunnit det? Hursomhelst, diskutera gärna filosofiska tankeställningar med mig men kanske inte i en tråd som behandlar något helt annat.
Vad gäller de första delarna av ditt inlägg: Jo, så är det även efter du flyttar hemifrån. Man får inte allt.
/J