på bejäran av Hannasc =)

#1 - 7 maj 2010 19:16
Hannes du tyckte ju det va dåligt att jag inte lagt ut bilder på mitt 720 i väggen =)) jag lägger in några bilder här så länge.. nu är det rätt så nystartat så alla fisk önskemål har inte kommit i än... innan va det malawi i det.. =))
#2 - 7 maj 2010 19:22
Vilken läcker placering av akvariet :). En levande tavla ungefär :D.
#3 - 7 maj 2010 19:37
ja jag kan säga att jag tror jag tittar mer i karet än på tvn. det måste bara i mer fisk och några växter till kanske ellet byta ut lite av det jag vet inte än, det är lite under upp byggnad. Karet har suttit där ett tag, miljö byte i karet bara =))
#4 - 7 maj 2010 19:38
Sjukt häftigt, hade jag det där skulle jag flytta kylskåpet och toan tillsammans med en fotölj och sätta framför akvariet så skulle jag säga upp mig och skaffa ett konsultjobb inom it så jag aldrig behövde lämna rummet
#5 - 7 maj 2010 19:40
Lellel2 skrev:
Sjukt häftigt, hade jag det där skulle jag flytta kylskåpet och toan tillsammans med en fotölj och sätta framför akvariet så skulle jag säga upp mig och skaffa ett konsultjobb inom it så jag aldrig behövde lämna rummet

He he jo det blir ett antal timma framför karet;)
#6 - 7 maj 2010 20:03
Sjukt läckert!! Verkligen helt underbart att ha det i väggen sådär!
#7 - 7 maj 2010 20:03
Wooooow...[:-53] sååå fint :)
#8 - 7 maj 2010 20:06
ÅÅhhh, vad fint!!!!! Nu blev jag verkligen inspirerad!! Har lite på gång här hemma men tyvärr inget så stort som ditt.
#9 - 7 maj 2010 20:10
Hur fint som helst!!!!!!!
#10 - 7 maj 2010 20:30
WOOWWW....VILL HA, det var nått av det läckraste jag har sett.....
#11 - 7 maj 2010 20:31
riktigt snyggt! :D har som mål när man skaffar ett boende utan betongväggar att ha ett kar i väggen:D
#12 - 7 maj 2010 20:40
ciklidtok skrev:
WOOWWW....VILL HA, det var nått av det läckraste jag har sett.....

Oj man tackar:d
#13 - 7 maj 2010 21:42
otroligt vackert !! :D
#14 - 8 maj 2010 06:19
F*n vad snyggt:d
#15 - 8 maj 2010 10:15
Man får tacka för alla fina kommentarer..
Jag är väldigt nöjd med karet det ska bara in lite mer fisk..
Några förslag kanske???
#16 - 8 maj 2010 10:36
Apistogrammas !!!
#17 - 8 maj 2010 12:46
Virros skrev:
Apistogrammas !!!

Apistogramma borellii har tilltalat mej så ett par sådana blir det.
dom är redan beställda..
apistogramma nijssni verkar lite svårare att få tag på..
jag vet inte jag har set någon i affär
#18 - 8 maj 2010 13:29
Joo samma här, ja skulle leta efter nijissini men jag hitta inte några.

Har du kollat på viejita? dem är skit läckra
#19 - 8 maj 2010 14:10
Ja den är snygg Micke på Djurmagazinet Jönköping har dom
Jag tar med några viejita när jag hämtar hem borellii jag beställde där..
hoppas dom inte är allt för agressiva mot varandra men jag tror det är lugnt=)
#20 - 8 maj 2010 14:11
OWAAOOOOW!!!!
Visade sambon, han vart helt såld med ett 720l väggakvarium, "det ska vi ha när vi flyttar till hus"
Bilagor:
#21 - 8 maj 2010 14:22
"suckar djupt över mina eländiga armerade betongväggar"
#22 - 8 maj 2010 15:16
He he kramo hyr ut maffiga maskiner som äter sej genom det mesta,
fast hyresvärden kanske har ett o annat att säga om det (om han informeras om vad som händer) ;)
#23 - 8 maj 2010 17:02
wow gonzo! fifasen va läckert! över förväntand läckert!! jag kommer på månda eller tisda o kollar! :D nu måste man ju se detta live! :D

sitter här o gapar lite... lite svårt att formulera mig ( o en smula hedrad över en tråd tillägnad mig :P haha)
#24 - 8 maj 2010 18:46
Gonzo, vore intressant och läsa hur du gjorde detta bygg :D
#25 - 8 maj 2010 18:46
hannesc skrev:
wow gonzo! fifasen va läckert! över förväntand läckert!! jag kommer på månda eller tisda o kollar! :D nu måste man ju se detta live! :D

sitter här o gapar lite... lite svårt att formulera mig ( o en smula hedrad över en tråd tillägnad mig :P haha)

He he!! ja du skrev ju att jag inte kan ha ett 720 i väggen utan att lägga ut bilder på det på zoopet, då tänkte jag att det är bäst att lyda ;) det känns väldigt bra med alla dessa positiva kommentarer :D
det är bara att komma och kolla :)
Bilagor:
#26 - 8 maj 2010 19:55
Nubi skrev:
Gonzo, vore intressant och läsa hur du gjorde detta bygg :D

jag ska kolla lite, tror jag har lite bilder på det.
i vilket fall som helst så kan jag skriva ihop historien bakom.. egentligen är det inte så svårt som det kanske värkar.. återkommer med de senare i morgon kanske:)
#27 - 8 maj 2010 21:09
skit snyggt :)
har alltid velat ha ett inbygt men hur blir det med kondens vattnet när det e inbyggt? har hört många varningar om detta
#28 - 9 maj 2010 08:15
tuzz skrev:
skit snyggt :)

har alltid velat ha ett inbygt men hur blir det med kondens vattnet när det e inbyggt? har hört många varningar om detta

jag har haft det inbyggt i väggen i 4år och inte märkt några problem med kondensvatten eller fukt, jag har täckglas på och god ventilation. sen är det ju bara själva framsidan (ca 10cm) på karet som är i väggen så att säga resten står i ett skåp med stora luckor i rummet bakom.. jag tror det är allt för många som hoppar över att bygga in i väggen för dom tror det är svårt och det trodde jag med, men när det väl drog igång så flöt det på bra. om ni nu funderar på att bygga in i väggen Jag säger bara kör på tveka inte;)
#29 - 9 maj 2010 11:18
Vi har haft data haveri så alla bilder försvann även från 2 turkiet resor, det är bara att bita ihop=) så alltså inga bilder på bygget..
det böjade med att min nuvarande sambo Malin ville ha en vägg flyttad så jag va där och fixade detta, ett år senare flyttade jag in (måste varit en j-vla bra vägg) ;) nå iallafall så hade vi ju problemet med vart vi skulle ha mitt stora kar, inte vill man ha ett sådant i källaren, man vill ju ha det där man är mest eller? alltså i vardagsrummet, men var? fönster, fönster ,dörr soffa tvmöbel,vägg, just de ja den nya väggen sa jag och Malin nickede (tyckte jag) fort som bara f-n ner i källaren och hämta verktyg, siktade med kofoten pang oj då hål i väggen (den nya) ops! lika bra att vi gör en ny och sätter in karet i väggen=) så jag började med att riva ner väggen helt, byggde en bänk och reglade in den i väggen mätte upp hur stort hålet skulle vara, reglade klart, gipsade väggen och vips så hade vi ett hål i väggen som passade perfekt till mitt 2m breda 720L kar, karet sitter i perfekt betraktarhöjd 80cm från golv, på baksidan blev det 2 stora dörrar så man kommer åt allting, när det är stängt ser det ut som en stor garderob med lite hyllor under.. Bilderna visar karet från baksidan och den och en liten skiss på väggen som de såg ut innan nu sitter den nya väggen där den streckade linjen är..:d som sagt bilderna försvann och han som skulle fixa datorn "glömde" fixa en backupp:( har ni frågor bara fråga på det finns inga frågor som är konstiga kanske bara svaren :D hade jag haft bilder skulle jag lagt ut detta som en projekt tråd.....
#30 - 9 maj 2010 11:40
gonzo44 skrev:
Vi har haft data haveri så alla bilder försvann även från 2 turkiet resor, det är bara att bita ihop=) så alltså inga bilder på bygget..

det böjade med att min nuvarande sambo Malin ville ha en vägg flyttad så jag va där och fixade detta, ett år senare flyttade jag in (måste varit en j-vla bra vägg) ;) nå iallafall så hade vi ju problemet med vart vi skulle ha mitt stora kar, inte vill man ha ett sådant i källaren, man vill ju ha det där man är mest eller? alltså i vardagsrummet, men var? fönster, fönster ,dörr soffa tvmöbel,vägg, just de ja den nya väggen sa jag och Malin nickede (tyckte jag) fort som bara f-n ner i källaren och hämta verktyg, siktade med kofoten pang oj då hål i väggen (den nya) ops! lika bra att vi gör en ny och sätter in karet i väggen=) så jag började med att riva ner väggen helt, byggde en bänk och reglade in den i väggen mätte upp hur stort hålet skulle vara, reglade klart, gipsade väggen och vips så hade vi ett hål i väggen som passade perfekt till mitt 2m breda 720L kar, karet sitter i perfekt betraktarhöjd 80cm från golv, på baksidan blev det 2 stora dörrar så man kommer åt allting, när det är stängt ser det ut som en stor garderob med lite hyllor under.. Bilderna visar karet från baksidan och den och en liten skiss på väggen som de såg ut innan nu sitter den nya väggen där den streckade linjen är..:d som sagt bilderna försvann och han som skulle fixa datorn "glömde" fixa en backupp:( har ni frågor bara fråga på det finns inga frågor som är konstiga kanske bara svaren :D hade jag haft bilder skulle jag lagt ut detta som en projekt tråd.....

Fasen va smart bygge :). Lätt att rengöra akvariet med :).
#31 - 9 maj 2010 13:12
macke_fisk skrev:
Fasen va smart bygge :). Lätt att rengöra akvariet med :).

ja, jag är nöjd, det är inte svårt alls att rengöra, som om det står fritt, det enda är väl isåfall att jag inte är så lång (1,70) och överkanten på karet är 1,20 så jag behöver en pall för att räcka hela karet
#32 - 9 maj 2010 14:09
oHJ OOOHJ OOOHJ vilka planer som rullar här hemma, om vi köper kedjevillan så kan det hända att kontor/gästrum får ha ett 720l :) som ditt :D
#33 - 9 maj 2010 14:54
Det där var inte så lite läckert! :D
#34 - 9 maj 2010 15:49
Nubi skrev:
oHJ OOOHJ OOOHJ vilka planer som rullar här hemma, om vi köper kedjevillan så kan det hända att kontor/gästrum får ha ett 720l :) som ditt :D

gott gott!!! som sagt det behöver inte vara så avancerat, bara man gör en stadig bänk så att säga, mellan 2 rum så kan det även vara läckert att kunna se genom, jag va lite inne på det här men nu måste det bli barn rum på andra sidan.. som sagt tveka inte att fråga om det är något ni undrar över när ni sätter igång för det hoppas jag ni gör lycka till :d:d
#35 - 9 maj 2010 15:50
Det där var inte så lite läckert! :D

Tack tack:d
#36 - 9 maj 2010 16:04
gonzo44 skrev:
gott gott!!! som sagt det behöver inte vara så avancerat, bara man gör en stadig bänk så att säga, mellan 2 rum så kan det även vara läckert att kunna se genom, jag va lite inne på det här men nu måste det bli barn rum på andra sidan.. som sagt tveka inte att fråga om det är något ni undrar över när ni sätter igång för det hoppas jag ni gör lycka till :d:d

No worrie, kommer terra ihjäl dig :)
#37 - 9 maj 2010 16:10
Nubi skrev:
No worrie, kommer terra ihjäl dig :)

bra!! :D
#38 - 9 maj 2010 16:13
:D fattade först inte varför ni ville stänga in karet med de stora dörrarna...:confused:
SEN kollade jag bilderna på första sidan HAHAHA!! [:o]

Riktigt jäkla snyggt! :p
#39 - 9 maj 2010 16:15
Hur är det med luftfuktigheten i själva garderoben eller i barnet sovrum? märker ni skillnad på sommarn och vintern?

Tycker själv jag märker jag märker en högre luftfuktighet hemma sen vi köpte 720l :D
#40 - 9 maj 2010 16:27
jo lite högra är den nog, men inte så stor skillnad mellan vinter och sommar
i "garderoben" ventileras det ut snabbt
jag prövade utan täck glas men då fick jag fylla på mellan 2-3L vatten varje dag
ändå har jag bara 26grader i karet
#41 - 10 maj 2010 14:00
Jag har faktisk planer på att bygga in ett akvarium, när vi har hittat ett hus som vi flyttar till...Det var tom min gubbe som tyckte det skulle bli snyggt...Han är inte interesserad alls av akvariehobbyn. Men jag ska visa honom ditt när jag kommer ihåg det, och när vi är närvarande bägge två....:)
#42 - 10 maj 2010 14:55
ciklidtok skrev:
Jag har faktisk planer på att bygga in ett akvarium, när vi har hittat ett hus som vi flyttar till...Det var tom min gubbe som tyckte det skulle bli snyggt...Han är inte interesserad alls av akvariehobbyn. Men jag ska visa honom ditt när jag kommer ihåg det, och när vi är närvarande bägge två....:)

det låter bra, det är på tok för mycket akvarietomma väggar där ute:d
#43 - 10 maj 2010 16:52
gonzo44 skrev:
det låter bra, det är på tok för mycket akvarietomma väggar där ute:d

Det håller jag med till fullo i.....:D
#44 - 10 maj 2010 17:48
gonzo44 skrev:
jo lite högra är den nog, men inte så stor skillnad mellan vinter och sommar

i "garderoben" ventileras det ut snabbt

jag prövade utan täck glas men då fick jag fylla på mellan 2-3L vatten varje dag

ändå har jag bara 26grader i karet

Man märker vilken skillnad täckglas gör. Hade ett 160l i sovrummet som inte hade täckglas, och där var man tvungen att fylla 2-3l varannan dag.
#45 - 10 maj 2010 17:48
Vad är det för fiskar som går i 720l och vad hade du för planer när du startade igång karet? :)
#46 - 10 maj 2010 18:52
Nubi skrev:
Vad är det för fiskar som går i 720l och vad hade du för planer när du startade igång karet? :)

planen är väl egentligen ingen utan vi ville ha ett snyggt sällskaps kar.
det är så här att Malin och jag har väldigt olika smak vad gäller akvarieutseendet, jag har hållit på med akvarier till och från genom livet, Malins intresse började när vi träffades,
jag vill ha mitt kar så naturligt som möjligt, Malin är mer åt det stilrena hållet
som absolut inte får vara rörigt,
Malin och jag tycker nog att vi fick till det bra ändå..
Fisk som bor där nu är.....
65st Kardinaltetra
6st skallarer 4st pärlemovita 2st svartbruna
3st Ansistrus
20st Fantomtetra
2st Fjärilciklider
3st Kampfiskar
4st Rosa sniglar
6st pansarmalar (Vanlig)
4st panda
Jag vill ha Dickus i plus lite mer dvärg ciklider av olika slag och lite annat smått och gott (vet inte vad än, men det kommer nog) bara det inte blir fisk soppa som det är nu så stimmar dom relativt bra..
Malin vill inte ha så mycket växter, det vill jag, jag ber min syster som jobbar på Djurmagazinet Jönköping ta hem en då och då som jag senare smyger i (he he):D
Jag ska försöka fota dom och lägga ut bilder här.. saken är bara den att dom poosar inte som jag vill (har försökt prata med dom om detta men det hjälper inte;)
#47 - 10 maj 2010 19:00
mera bilder vore kul :D
Har själv ett 720l :) där har jag morsans sällkapsfiskar, hon är utomlands i 6 mån, så det är en fisksoppa där i med *Skratt*
#48 - 10 maj 2010 19:41
gonzo44 skrev:
jag ber min syster som jobbar på Djurmagazinet Jönköping

Vad heter din syster?
#49 - 10 maj 2010 22:23
Hum detta var ju inte lite snyggt utan så in i he --ve snyggt..nice ....[:-112] av för ditt/erat jobb,
#50 - 11 maj 2010 14:38
malavi skrev:
Vad heter din syster?

Gunilla liten smal med halv kort hår och glasögon
#51 - 11 maj 2010 14:42
fergu65 skrev:
Hum detta var ju inte lite snyggt utan så in i he --ve snyggt..nice ....[:-112] av för ditt/erat jobb,

Man tackar det va roligt att höra
#52 - 11 maj 2010 14:44
gonzo44 skrev:
Gunilla liten smal med halv kort hår och glasögon

ah! :D henne pratade jag med för ett par dagar sen :D när jag hade tråkit o åkte till DM
#53 - 12 maj 2010 19:38
Måste tacka för ett par trevliga besök hos Gonzo! Gillar skarpt ditt 720! passar ju verkligen in i rummet med.
Hoppas på fler bilder i tråden för det är inte ofta man ser ett kar inbyggt så där snyggt!
#54 - 12 maj 2010 20:01
hannesc skrev:
Måste tacka för ett par trevliga besök hos Gonzo! Gillar skarpt ditt 720! passar ju verkligen in i rummet med.

Hoppas på fler bilder i tråden för det är inte ofta man ser ett kar inbyggt så där snyggt!

Man tackar man tackar!!. ja jag tänkte se om man kan få till lite mer bilder i morgon.. ;) eller vänta jag kanske har några till i datorn nu.....
jo hittade några på lite invånare.. jo du hannes man blir bra sugen på prinsessorna du...:D lycka till med nya karet......
#55 - 12 maj 2010 20:43
fina bilder! missade faktiskt din kamp-hanne när jag var där. menmen :P aa jag har ett öga på dom. men syrran din o micke kan säkerligen ta hem fler så vi kanske båda kan köra prinsessor :D

jag går o mäter lite överallt i lgh nu.. just nu står det mitt på ett golv ivägen för allt :d haha!
Bilagor:
#56 - 12 maj 2010 21:16
riktigt snygga bilder :D
#57 - 13 maj 2010 09:35
hannesc skrev:
fina bilder! missade faktiskt din kamp-hanne när jag var där. menmen :P aa jag har ett öga på dom. men syrran din o micke kan säkerligen ta hem fler så vi kanske båda kan köra prinsessor :D

jag går o mäter lite överallt i lgh nu.. just nu står det mitt på ett golv ivägen för allt :d haha!

Kamphanen är inte konstigt du missade han håller till mesta tiden bakom bakgrunden..
han och honorna ska nog få flytta till ett eget litet kryp in,
jag ska se om det inte kan bli lite lek.. hannen bygger skum bo för fullt bakom bakgrunden:D
#58 - 13 maj 2010 09:38
Snyggt med svart grus och rosa snäckor :D
Din avatarbild är mer läskig än snygg ;)
#59 - 13 maj 2010 09:52
aa nubi jag trodde han fått snäckorna från dig först för de är precis som dina ju :D

gonzo: aaha.. jobbigt att fiskarna kommer in bakom bakgrunden?
#60 - 13 maj 2010 09:56
Nubi skrev:
Snyggt med svart grus och rosa snäckor :D

Din avatarbild är mer läskig än snygg ;)

ja visst är den, faktum är att hunden finns i verkligheten:D

jo Nubi jag har fått höra att du kan en del om snäckor, det är så här att dom rosa lagt rom, om man vill ha ett gäng av dom ska man då flytta eller låta det hänga kvar???
#61 - 13 maj 2010 15:25
Lite mer bilder..
Bland annat på skallar som vill ut genom fönsret
och på en av mina Corydoras panda
kan bli en resa till Djurmagazinet i morgon och kolla om det finns något trevligt att ta med hem:d
#62 - 13 maj 2010 17:32
fina fisk :)
#63 - 13 maj 2010 19:26
gonzo44 skrev:
ja visst är den, faktum är att hunden finns i verkligheten:D

jo Nubi jag har fått höra att du kan en del om snäckor, det är så här att dom rosa lagt rom, om man vill ha ett gäng av dom ska man då flytta eller låta det hänga kvar???

En hel del om snäckor, inget genteik eller så, ja tycker de är fina och lätta :) Bra att ha i karen bland fiskarna.

Vill du se när de kläcks och följa deras "uppväxt", se till att de får i sig tillräckligt med mat och att de når upp till vattenytan och hämtar luft osv? då kan man sätta ner de i en matlåda med lock (ska vara fuktigt). Ha kokongerna på en bit frigolit, och 1/3 av matlådan fylld med vatten :)

Eller så låter man de sitta kvar och kanske de överlever. Vet inte om du har fiskar som kan ge sig på snäcklingarna. Det finns en risk att snäcklingarna inte når upp till ytan (de hämtar luft) i ett stort kar.

Själv tycker jag att det är skoj att följa varje kokongs "utveckling" speciellt nu när jag har haft två st snäckor, en rosa och en vit, tillsammans med två lila :)
De har kläckts och mer än 50% är mörka redan :D
#64 - 13 maj 2010 19:37
ok tack!! så det är inge genetiskt:d
Jag ska nog låta dom här första vara kvar så får vi se vad det blir av det..
det är väldigt stark rosa färg på dom här, tusan vad dom växer fort har inte haft dom mer än 1 och en halv mån när jag fick dom va dom ca 1cm stora o nu är dom säkert ca3cm
#65 - 13 maj 2010 19:39
Ja de växer så det knakar, de rosa :)
Har du täckglas på karet? Då kommer kokongen att kläckas snabbare.
Kika in på min tråd Odling Äppelsnäckor
#66 - 13 maj 2010 19:47
Ja jag har täck glas testade utan men va tvungen att lägga tillbaka det dunstade för fort 2-3L per dygn minst....
ok jag springer in på tråden nu:D
#67 - 13 maj 2010 20:26
då borde det inte vara några som helst problem att få äggen att kläckas eller att det tar långt tid för de att kläckas :D
#68 - 16 maj 2010 14:58
kolla nya invånare på gång
3st Fjärilciklider
2st...................
2st...................
2st...................
nanm på dom sista 6 kommer senare
tillsammans med lite bilder för det har jag lärt mej här på forumet att bilder är livsviktigt:d:d:d;)
#69 - 16 maj 2010 15:05
ja det stämmer :D
#70 - 16 maj 2010 15:09
[:o]ops sorry glömde jag hade ju en bild[:o]
#71 - 16 maj 2010 18:29
Haha, toppenbra bild!!
#72 - 16 maj 2010 18:42
bilder på nytillskottet ja några av dom iaf.. det är inte lätt att ta bilder på fisk som dels inte är framme mer än en sekund i taget och den sekunden är dom inte still.. men jag ska hålla på att ta bilder till det blir bilder med rätt ljus och skärpa....
bild 1 är Apistogramma Cactuoides
bild 2 måste jag återkomma om..:confused:
bilb 3 och 4 Apistogramma Hongsoi super
Nu reserverar jag mej med namnen Micke på DM skev upp namnen på en lapp som blev kvar.. jag ber syster ta med den hem så ska ni få rätt namn på fiskarna... Micke kunde även ta hem Apistogramma pulchra sp, tefe.. åt mej:D
får se lite hur det går med dom jag tagit hem nu först innan det blir mer
#73 - 16 maj 2010 21:42
Super fina Apistogrammor :D! går alla i ditt 720l??
#74 - 17 maj 2010 17:17
Nubi skrev:
Super fina Apistogrammor :D! går alla i ditt 720l??

Ja visst är dom, ja dom går i 720L nu
jag måste ändra namnen på dom för det stämde inte givet vis.. syster
messade över rätt nanm nyss innan hon slutade för dagen..
så det kommer uppgraderas under kvällen[:o]
#75 - 17 maj 2010 19:40
mer bilder:d
Bild 1 Apistogramma Agassizi Fire Red
Bild 2 Apistogramma Hongsoi super
Bild 3 Apistogramma Cactuoides
Bild 4 Honor till Vänster, Cactuoides, Höger, Hongsoi
#76 - 17 maj 2010 19:52
Vilka härliga färger på de två översta :)

Finns det ingen risk att de är så pass nära besläktade med varandra att det blir blandraser?
#77 - 17 maj 2010 20:00
det för man ju hålla lite koll på,:p
men jag tror inte det är någon fara vad det verkar nu så går dom ihop parvis..:D
men som sagt man får hålla lite koll på det hela....
det år svårt att få riktigt bra bilder som visar dom rätta färgerna på dom ändå[:(!] jag fortsätter med plåtandet
#78 - 17 maj 2010 20:18
Det går nästan aldrig att få bra bilder på ap utan blixt, och då ska man ha ngn specialblixt bla bla bla, viktigast är att du uppdaterar med bilder! :D
Inte att bilderna ska vara proffsbilder ;)
#79 - 17 maj 2010 20:21
Nubi skrev:
Det går nästan aldrig att få bra bilder på ap utan blixt, och då ska man ha ngn specialblixt bla bla bla, viktigast är att du uppdaterar med bilder! :D

Inte att bilderna ska vara proffsbilder ;)

Jag kan ta med min kameras blixt, jag måste bara hålla linsen mot akvarieglaset så man slipper reflektioner.
#80 - 19 maj 2010 16:29
Jag kan ta med min kameras blixt, jag måste bara hålla linsen mot akvarieglaset så man slipper reflektioner.

Jag har en Nikon D80.. men bara den blixten som är på kameran så att säga
den är svår att ta med, jag har en liten zoom på nu som jag tycker drar ner bländartiden.. men jag får ta och låna en blixt av min systers grabb han har en av nikons värsting blixtar,
#81 - 19 maj 2010 17:57
hehe, tycker annars att man kan ta bra bilder med en skräpig kamera :) av 40 bilder blir 9 bra (i mitt fall) :)
MEN! i ett 720l är det svårt eftersom de aldrig är stilla.

Har du fått ordning på vilka latinska namn du har på apistogrammorna?
#82 - 19 maj 2010 20:05
Nubi skrev:
hehe, tycker annars att man kan ta bra bilder med en skräpig kamera :) av 40 bilder blir 9 bra (i mitt fall) :)

MEN! i ett 720l är det svårt eftersom de aldrig är stilla.

Har du fått ordning på vilka latinska namn du har på apistogrammorna?

Japp dom står vid bilderna =)) jo jag tror att jag får en bra bild på kanske 50
men jag kämpar på och knäpper lite bilder då och då.. datan strular lite nu så det får vänta med uppladdning av bilder.......
#83 - 19 maj 2010 20:06
En helheltsbild vore inte helt fel :)
#84 - 19 maj 2010 20:07
Favoriter
Bild 1 Apistogramma Agassizi Fire Red
Bild 2 Apistogramma Hongsoi super
:D
#85 - 21 maj 2010 20:38
Gafikkortet är paj i min dator så bilder och uppdatering av tråden kan gå lite trögt
men det kommer så fort jag har lagat datorn[:o]
#86 - 21 maj 2010 20:43
tar du foton med datorn?
#87 - 21 maj 2010 20:49
Gaffel skrev:
tar du foton med datorn?

He he nej men jag är inne på grannens nu fick inte med kameran:D
#88 - 22 maj 2010 08:07
Nubi skrev:
En helheltsbild vore inte helt fel :)

Hej Nubi! helhetsbilderna du frågade om har du här.. nu ska det i lite mer växter, förhandlar med Malin om detta, högre växter vid fiter som förövrigt ska bytas mot ytterfilter.. Du kanske har något förslag på växter man kan ha där??
kolla bakgrunden, kan det vara sådan hannes ska ha i karet han var och hämtade här 250L
#89 - 22 maj 2010 13:23
mycket snygga bilder gonzo! riktigt snygga! asså karet är ju som en tavla! :D

bakgrunden är nog av samma tillverkare för jag tyckte jag såg likadan som din fast kortare där. men jag ville ju inte ha ett träd med;)
#90 - 22 maj 2010 21:25
hannesc skrev:
mycket snygga bilder gonzo! riktigt snygga! asså karet är ju som en tavla! :D

bakgrunden är nog av samma tillverkare för jag tyckte jag såg likadan som din fast kortare där. men jag ville ju inte ha ett träd med;)

man tackar :d jo jag tyckte dom såg liknande ut när jag såg din..
det sk bli väldig intressant att följa utvecklingen av ditt projekt...
#91 - 22 maj 2010 21:53
gonzo44 skrev:
jo jag tyckte dom såg liknande ut när jag såg din..

Vad pratar ni om? [:-124]

Skämt åsido, skitsnyggt kar! :D
#92 - 23 maj 2010 07:24
Jättesnyggt akvarium! det har du lyckats kanonbra med.
Blev själv sugen på ett liknande projekt och letar febrilt efter en lämplig vägg :D

Har en liten fundering bara: det händer ju ibland att man måste skrapa framrutan för att få bort lite alger. Hur kommer du åt att göra det? eller klarar du dig från det?

M.v.h Mikael
#93 - 23 maj 2010 09:25
mikey13 skrev:
Jättesnyggt akvarium! det har du lyckats kanonbra med.

Blev själv sugen på ett liknande projekt och letar febrilt efter en lämplig vägg :D

Har en liten fundering bara: det händer ju ibland att man måste skrapa framrutan för att få bort lite alger. Hur kommer du åt att göra det? eller klarar du dig från det?

M.v.h Mikael

Det måste skarapas på framrutan.. själva karet står bara ca 15cm i väggen och resten på baksidan så det är smidigt att komma åt... jag har lagt ut bilder här i tråden på hur det ser ut på baksidan:d
#94 - 23 maj 2010 09:29

hehe!! det vill du inte veta haha:d
#95 - 23 maj 2010 09:32

hehe!! det vill du inte veta haha...
#96 - 23 maj 2010 10:18
Gonzo Super snygg helheltbild! :) Kanonsnyggt!!
Man blir lite sugen på att göra en makeover på 720l, (du har ett pm :))
Sambon vill oxå ha ett väggkar. Hehe

Ytterfilter jag använder är Eheims värsting (Finns skriven på min 720l tråd) och den är jag jätte nöjd med! :)
#97 - 23 maj 2010 16:42
gonzo44 skrev:
Det måste skarapas på framrutan.. själva karet står bara ca 15cm i väggen och resten på baksidan så det är smidigt att komma åt... jag har lagt ut bilder här i tråden på hur det ser ut på baksidan:d

Jo, jag såg bilderna, men jag tänkte ändå att det var bökigt att komma åt framrutan när det är inbyggt, men det kanske går smidigt som du säger.
#98 - 23 maj 2010 16:55
mikey13 skrev:
Jo, jag såg bilderna, men jag tänkte ändå att det var bökigt att komma åt framrutan när det är inbyggt, men det kanske går smidigt som du säger.

Ja det är klart lika smidigt som ej inbyggt är det inte men, det är inte mycket som skiljer..
kollade din tråd.. asa snyggt 720L du har :d
#99 - 23 maj 2010 17:34
Nubi skrev:
Gonzo Super snygg helheltbild! :) Kanonsnyggt!!

Man blir lite sugen på att göra en makeover på 720l, (du har ett pm :))

Sambon vill oxå ha ett väggkar. Hehe

Ytterfilter jag använder är Eheims värsting (Finns skriven på min 720l tråd) och den är jag jätte nöjd med! :)

Hälsa sambon att jag tycker han ska åka och köpa sej en såg och sätta igång...
i prinsip är det bara att göra ett hål och ställa en bänk på andra sidan och vips så har man ett kar i väggen.. Hi Hi :d ps du har svar på pm:)
#100 - 23 maj 2010 18:13
Bilder Bilder Bilder!!!!!
Bild 3...Kolla nu kommer han med sin kamera igen (suck)
Bild 4...Bäst att spänna upp oss, men hallå du simmar ju i vägen dummer:mad:
#101 - 23 maj 2010 18:44
haha! najsiga bilder! fjärilar verkar gilla att visa upp sig.
#102 - 23 maj 2010 19:21
gonzo44 skrev:
Bilder Bilder Bilder!!!!!

Bild 3...Kolla nu kommer han med sin kamera igen (suck)

Bild 4...Bäst att spänna upp oss, men hallå du simmar ju i vägen dummer:mad:

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Så fin Malen är! :) påminner mig om min Mårten :)
Våran Mårten han är 14cm lång.

Fjärilarna är sååå fina :) den sorten du har är kanonfina :) och super nyfikna, vi kallade de för indianfiskar förut, pga av sin teckning och de gömde sig så bra bland växterna :)
#103 - 23 maj 2010 19:26
:dMera bilder!!! Ansistrus lek jippi:d:d:d:p[ATTACH]31054[/ATTACH]

[ATTACH]31055[/ATTACH]

[ATTACH]31056[/ATTACH]

[ATTACH]31057[/ATTACH]
#104 - 23 maj 2010 19:32
Grattis!!! :d
#105 - 23 maj 2010 20:42
Grattis!
Såg rejält trångt ut! :D
#106 - 23 maj 2010 21:10
gonzo44 skrev:
Ja det är klart lika smidigt som ej inbyggt är det inte men, det är inte mycket som skiljer..

kollade din tråd.. asa snyggt 720L du har :d

Tack så jättemycket :)
Det är detta kar som jag har funderingar på att bygga in i väggen =)
#107 - 24 maj 2010 13:45
spring fort som f-n och hämta sågen:p
sträck ut armen och peka samtidigt som du blundar och snurrat 5 varv den väggen det stannar på såga;)
#108 - 24 maj 2010 13:49
Grattis!

Såg rejält trångt ut! :D

Det var trångt ja, nu är hålet fullt med hanne och rom :)
#109 - 24 maj 2010 13:54
Nubi skrev:
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Så fin Malen är! :) påminner mig om min Mårten :)

Våran Mårten han är 14cm lång.

Fjärilarna är sååå fina :) den sorten du har är kanonfina :) och super nyfikna, vi kallade de för indianfiskar förut, pga av sin teckning och de gömde sig så bra bland växterna :)

Ja malen är fin men bara 10cm än men pappa till många yngel
fjärilarna är odlade inte alls långt härifrån bara 1,5mil ca...
#110 - 24 maj 2010 15:11
gonzo44 skrev:
:dMera bilder!!! Ansistrus lek jippi:d:d:d:p[ATTACH]31054[/ATTACH]

[ATTACH]31055[/ATTACH]

[ATTACH]31056[/ATTACH]

[ATTACH]31057[/ATTACH]

Grattis, alltid lika kul med lekande fiskar :) håller med de andra. Det ser verkligen trångt ut xD!
#111 - 25 maj 2010 14:16
macke_fisk skrev:
Grattis, alltid lika kul med lekande fiskar :) håller med de andra. Det ser verkligen trångt ut xD!

Ja du Micke det av trångt och kul att se live 20cm från framrutan, mycket bra att kunna hålla kåll på utvecklingen.. tusan vet om inte fjärilarna har blivit sugna på att leka med :d
#112 - 26 maj 2010 20:51
tusan annamat!!! nu händer det grejer i karet:d:D
fjäritarna blev så till sej när ansistrusen lekte så dom satte sprätt på lekandet dom med, :p:p ursäkta bild kvaliten men det blev lite konstig vinkel så det va svårt att få skärpa..
Men bilder blev det
#113 - 26 maj 2010 20:56
woohoo!! jag paxar 2 om det blir så att du föder upp dom! :D
#114 - 26 maj 2010 21:01
hannesc skrev:
woohoo!! jag paxar 2 om det blir så att du föder upp dom! :D

Klar jag tänker föda upp dom 2st paxade ok:)
hoppas dom vaktar annars flyttar jag rommen..
#115 - 27 maj 2010 13:06
Riktigt grymt ! Gillar dock inte den bruna ramen, hade varit snyggare med svart :)
#116 - 27 maj 2010 13:12
fast det passar bra in med den bruna med resten av rummet. ( har ju varit där live ;) ) haha
#117 - 27 maj 2010 17:25
[:(!]fjärilsrommen uppäten:( sorg i stugan gravöl till kvällen.. men men det blir lek fler ggr hoppas jag:D nu ska jag plantera en växt eller två:rolleyes:
#118 - 27 maj 2010 17:34
Det är sånt som händer, de leker och de brukar bli duktigare för varje lek :)

Glöm inte nattlampa så att inte malarna äter upp deras rom :)

Vill ha bilder på karet före och karet efter att du dimpt ner alla växter :) *nyfiken*
#119 - 30 maj 2010 21:20
Nubi skrev:
Det är sånt som händer, de leker och de brukar bli duktigare för varje lek :)

Glöm inte nattlampa så att inte malarna äter upp deras rom :)

Vill ha bilder på karet före och karet efter att du dimpt ner alla växter :) *nyfiken*

ska se om jag byter lite växter i morgon o ja givet vis kommer bilder
ansistusrommen har kläckts. väldigt små yngel viftar förbrilt på skärten
jag har försökt få bilder på det men hanen är ivägen hela tiden
Bilagor:
#120 - 3 juni 2010 16:11
idag tänkte jag byta växter i karet, men det får vänta några dagar till så kampfiskarna har någon stans att gömma sej i, i det tillfälliga karet 225L proppfullt med växter de dom va i droppade lite vatten och måste limmas om..:(
#121 - 3 juni 2010 16:13
Nya bilder snart ?:D
#122 - 3 juni 2010 16:17
bilder kommer bilder är viktigt:D
#123 - 3 juni 2010 18:09
Ett ord: SNYGGT! :D
#124 - 3 juni 2010 18:11
gonzo44 skrev:
bilder kommer bilder är viktigt:D

Tur det! Det började nästan bli en "bilder-på-bongs-1600l-väntan" på nya bilder. ;)
#125 - 3 juni 2010 18:49
mmm där va det låååång väntan:d:d
#126 - 3 juni 2010 20:09
lite utlåvade bilder på invånare
#127 - 3 juni 2010 20:39
Sickna snyggingar!!
#128 - 3 juni 2010 20:44
Vimsa skrev:
Ett ord: SNYGGT! :D

Tackar
#129 - 3 juni 2010 20:47
Fina firrar som matchar varandra perfekt! :D
#130 - 4 juni 2010 08:41
Fina firrar som matchar varandra perfekt! :D

Tack tack
#131 - 4 juni 2010 09:01
Snygga bilder ! :)
Man skulle vilja se akvariumet i real life :D
#132 - 4 juni 2010 09:06
Alltså gonzo - det är ditt fel att jag nu när vi tittar på hus även kollar om det finns passande väggar att såga hål i för väggakvarium i. Det var knepigt med alla önskemål innan och nu har det blivit ännu knepigare. Det är så otroligt fint det du har, ett av de vackraste och mest välgjorda jag sett någonsin.
#133 - 4 juni 2010 09:10
Virros skrev:

Man skulle vilja se akvariumet i real life :D

DEEEET HAR JAG GJORT :D :D :D

vickson skrev:
Alltså gonzo - det är ditt fel att jag nu när vi tittar på hus även kollar om det finns passande väggar att såga hål i för väggakvarium i. Det var knepigt med alla önskemål innan och nu har det blivit ännu knepigare. Det är så otroligt fint det du har, ett av de vackraste och mest välgjorda jag sett någonsin.

haha! när jag kommer kolla på hus kommer jag göra likadant! :D haha! ska fan ha ett helt jävla rum med kar också!
Bilagor:
#134 - 4 juni 2010 09:34
hannesc skrev:
DEEEET HAR JAG GJORT :D :D :D

F*n va kul,hahah :D
#135 - 4 juni 2010 10:15
vickson skrev:

Tackar så mycket Vikson..
ja jag tar på mej skulden hoppas ni kan förlåta mej;)
Lycka till med husköpet.....:D
#136 - 4 juni 2010 10:18
[QUOTE=Virros;1424550]Snygga bilder ! :)
Man skulle vilja se akvariumet i real life :D[/QUOTE

det är bara att komma förbi:d
#137 - 4 juni 2010 19:48
kolla ansistrus yngel
#138 - 5 juni 2010 08:31
Gud vad sötaq bilder på ancistreus bäbisarna!!! :D Såå söta :)
Gillar alla fiskbilderna :) *avis*

Vart skulle ett 720l till få plats i ert hur? :)
#139 - 5 juni 2010 08:46
gonzo44 skrev:
Tackar så mycket Vikson..

ja jag tar på mej skulden hoppas ni kan förlåta mej;)

Lycka till med husköpet.....:D

Du är förlåten. :D
#140 - 5 juni 2010 09:39
Nubi skrev:
Gud vad sötaq bilder på ancistreus bäbisarna!!! :D Såå söta :)

Gillar alla fiskbilderna :) *avis*

Vart skulle ett 720l till få plats i ert hur? :)

dom skulle byta plats, då mitt börjar bli lite till åren och behöver limmas om snart..
#141 - 5 juni 2010 10:37
gonzo44 skrev:
[QUOTE=Virros;1424550]Snygga bilder ! :)

Man skulle vilja se akvariumet i real life :D[/QUOTE

det är bara att komma förbi:d

Så fort jag får bil så kommer jag ! :D
#142 - 6 juni 2010 17:41
Virros skrev:
[QUOTE=gonzo44;1424570]

Så fort jag får bil så kommer jag ! :D

välkommen!
#143 - 6 juni 2010 18:53
gonzo44 skrev:
[QUOTE=Virros;1424803]

välkommen!

Jaa vill oxååå :)
#144 - 6 juni 2010 20:14
Nubi skrev:
[QUOTE=gonzo44;1425060]

Jaa vill oxååå :)

Ni är givet vis oxå välkomna :D
#145 - 7 juni 2010 12:29
gonzo44 skrev:
[QUOTE=Nubi;1425073]

Ni är givet vis oxå välkomna :D

När du fått ordning på allt så kommer vi, vi har lite semester att ta ut :)
#146 - 7 juni 2010 17:04
lite mer bilder.... snart blir det bilder med nya växter.. jag ska troligtvis flytta tillbaka kampfiskarna i morgon så då kan jag ta växterna från 225L igen och plantera i 720L som utlovat blir det bilder på det:D:D;)
#147 - 7 juni 2010 17:11
Ja, bilder vill vi ha:d
#148 - 7 juni 2010 19:16
När kommer det en youtube klipp? ;)
#149 - 7 juni 2010 19:45
Virros skrev:

När kommer det en youtube klipp? ;)

Det kan hända snart:d
#150 - 7 juni 2010 22:05
Fan vad nice! Roligt att se hur småå kakaduorna är.
Min hane bor hos Jenmad och den är Gigantisk och super vacker :)
Den dära youtube klippet vill jag inte misssa :)
#151 - 9 juni 2010 20:16
Jag var inne på DM idar och språkade lite med Micke o kollade hur det går med flytten o så. då visade han mej dessa fjärilar.. kan hända att några av dom flyttar in i mitt 720L måste bara få lite bättre balans i det först..
#152 - 9 juni 2010 20:44
jaaaa jag dåg dom med!! vill ha! men för jävvla dyra du!!

har han börjat flytta karen nu?
Bilagor:
#153 - 10 juni 2010 09:19
ursh ursh, mkt dyra fiskar de där fjärilarna :(
Har du sett de GULA fjärilarna. Sååå läckra :D och mkt mkt billigare än de blåa.
#154 - 10 juni 2010 12:34
dyra ja men men så snygga..förhandla med micke så får vi se vad prislappen blir:d:d:p
#155 - 10 juni 2010 14:57
om jag skall vara ärlig så tycker jag att både de gula och blåa är fula. Varför inte köpa orginalet istället de e ju mycket vackrare.
#156 - 10 juni 2010 17:33
Givervis är orginalet vackrare och jag har ett gäng min tanke med dom blå var att försöka dra upp en kull eller 2 på dom..;)
#157 - 10 juni 2010 18:04
Just nu går jag här hemma och väntar på att cacadu honan ska släppa till hanen fjäskar som f-n spännande spännande, fast jag misstänker att hon är lite för liten än..
#158 - 10 juni 2010 19:17
Du verkar ha en bordell i ditt 720l *hihi*
#159 - 10 juni 2010 19:33
gonzo44 skrev:
Givervis är orginalet vackrare och jag har ett gäng min tanke med dom blå var att försöka dra upp en kull eller 2 på dom..;)

Jaha........:D
Ja de kostar ju 200 paret, så du kan ju käna en hacka på det:d
Bilagor:
#160 - 10 juni 2010 19:39
Kolla ny invånare Ansistrus 4v gammal
#161 - 10 juni 2010 19:41
gonzo44 skrev:
Kolla ny invånare Ansistrus 4v gammal

GUD vad söt!! :) Har sett att vi har en ancistrus bäbis i 720l med. :)
#162 - 10 juni 2010 19:41
Visst är det kul när ancistrusarna förökar sig:D
#163 - 10 juni 2010 19:44
Linus96 skrev:
Visst är det kul när ancistrusarna förökar sig:D

Det värsta är att skallarerna har fest nu:(
#164 - 10 juni 2010 19:48
gonzo44 skrev:
Det värsta är att skallarerna har fest nu:(

Jösses! Ett bordell :P
#165 - 10 juni 2010 19:54
Nubi skrev:
Jösses! Ett bordell :P

Nej dom käkar ansistrus yngel;)
#166 - 13 juni 2010 08:57
Sådär ja! äntligen! har dom nya växterna kommit i karet nu ska dom bara få klimatisera sej ja eller rakna lite så det blir bra bilder senare..
Bilagor:
#167 - 13 juni 2010 11:46
Spännande att se :D
Aha stackara ancistrus yngel. Dags att köpa ett till kar så att du kan ha scalarerna där ;)
#168 - 14 juni 2010 12:23
Nubi skrev:
Spännande att se :D

Aha stackara ancistrus yngel. Dags att köpa ett till kar så att du kan ha scalarerna där ;)

Ja kanske ett 720L kanske skulle passa skalarerna perfekt;)
#169 - 14 juni 2010 12:36
gonzo44 skrev:
Ja kanske ett 720L kanske skulle passa skalarerna perfekt;)

720l är ett akvarium, allt annat kan man inte kalla för akvarium ;)
#170 - 22 december 2011 18:51
Nu är denna tråden redo att raderas då karet inte finns kvar det fick byta ägare då vår lilla dotter behövde rummet "bakom" akvariet..:( men nu är det nya tag på gång kolla tråden
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=149856

Annons