På tal om färgad fisk

#1 - 6 februari 2011 16:12
Vad tycks, okej eller inte?

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Mån 31 jan 18:09Läst 1668 gångerTotalt 79 svar

AnnaPuddel

Visa endast

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

http://www.familjeliv.se/Forum-27-154/m57040046-5.html
#2 - 6 februari 2011 16:36
ej okej
#3 - 6 februari 2011 16:40
nej.... hur tänker folk riktigt?!
Bilagor:
#4 - 6 februari 2011 16:41
Spontant tycker jag inte. Samtidigt, så länge det är någon form av giftfri färg etc, så katten har ju ingen aning om den är vit eller rosa och skiter ju i vilket.

Så, under förutsättning att färgen är lämplig - dock tveksam om det finns sådan - och själva färgningen inte är en stress för katten (alla gillar ju inte att bada/bli blöta t ex) så får väl eg folk färga sina katter i regnbågens alla färger.

MEN.. jag anser ju att folk som vill färga sina katter/hundar/etc rosa/blå/etc borde fundera på VARFÖR de egentligen har djur, och VAD det är de saknar i tillvaron som gör att de just vill färga djuret. Jag anser att katt (t ex, gäller alla djur så ersätt med valfritt annat djurslag) har man för att man tycker om det djuret - som det är. Inte för man vill ha pastellfärgad accesoar.

Så - nej, inte okej.

(Jag tycker för övrigt samma sak om kläder på djur som inte behöver ha t ex ett täcke för värmen. Blinghalsband osv däremot lägger jag inga aspekter i, djuret vet inte om det har ett naturfärgat läderhalsband eller ett ormskinnsmönstrat blingdito..)
#5 - 6 februari 2011 17:02
Alexia skrev:
MEN.. jag anser ju att folk som vill färga sina katter/hundar/etc rosa/blå/etc borde fundera på VARFÖR de egentligen har djur, och VAD det är de saknar i tillvaron som gör att de just vill färga djuret. Jag anser att katt (t ex, gäller alla djur så ersätt med valfritt annat djurslag) har man för att man tycker om det djuret - som det är. Inte för man vill ha pastellfärgad accesoar.

Jag skulle tro att det är någon slags kompensation för vad man själv uppfattar som egna tillkortakommanden. Man skjuter helt enkelt vidare betéendet på någon annan istället för sig själv, något som även många föräldrar gör med sina barn.
#6 - 6 februari 2011 17:14
jo... nä.. alltså.. usch!

jag är av den bestämda åsikten att djur måste få vara djur... att börja färga katter är i mitt tycke väldigt extremt, jag gillar inte ens hundar med kläder! Visst, vissa raser måste ju ha något på sig när de går ut om vintern för att inte frysa, men skaffa då ett enkelt, funktionellt och snyggt täcke då istället för små rosa stickade tröjjor och liknande.. De är ju djur, inte dockor!

Och vill man inte ha katten som den ser ut, utan måste börja färga den rosa.. ja då borde man kanske inte ha katt överhuvudtaget!
#7 - 6 februari 2011 17:15
ah, alexia hade ju typ samma tankar, läste tydligen inte inlägget till slut!

Annons