Spontant tycker jag inte. Samtidigt, så länge det är någon form av giftfri färg etc, så katten har ju ingen aning om den är vit eller rosa och skiter ju i vilket.
Så, under förutsättning att färgen är lämplig - dock tveksam om det finns sådan - och själva färgningen inte är en stress för katten (alla gillar ju inte att bada/bli blöta t ex) så får väl eg folk färga sina katter i regnbågens alla färger.
MEN.. jag anser ju att folk som vill färga sina katter/hundar/etc rosa/blå/etc borde fundera på VARFÖR de egentligen har djur, och VAD det är de saknar i tillvaron som gör att de just vill färga djuret. Jag anser att katt (t ex, gäller alla djur så ersätt med valfritt annat djurslag) har man för att man tycker om det djuret - som det är. Inte för man vill ha pastellfärgad accesoar.
Så - nej, inte okej.
(Jag tycker för övrigt samma sak om kläder på djur som inte behöver ha t ex ett täcke för värmen. Blinghalsband osv däremot lägger jag inga aspekter i, djuret vet inte om det har ett naturfärgat läderhalsband eller ett ormskinnsmönstrat blingdito..)