Micke_A skrev:Ja, du kan behöva ta bort några, men jag tror de flesta affärer tar tillbaka överblivna fiskar. Hantelciklider skulle nog också funka med påfåglar.
Micke_A skrev:Inte lika säkert att du får en hane och en hona om du köper tre. Vuxna hantlar är riktigt fina, finns flera olika sorter. Fisken på min bild är en gul hantelhane, det är en odlingsform i och för sig, men det flnns flera vildformer, grönskimrande t.ex.
ciklidtok skrev:
Guldsömmen är ju parbildande, och köper du tre och det blir ett par, då är risken mycket stor att den överblivna blir ihjälmobbat av de andra två:(
ciklidtok skrev:För många är det väl inte, men just Guldsömmen skulle jag rekomendra att du bara har ett par. De kan vara ganska aggressiva sinsimellan, 4 Pågåglar borde fungera bra, och även Plecomalarna kan du ha med dom:)
Micke_A skrev:Saken är den med guldsöm, om jag har förstått rätt, att de tydligen kan leka i "harem" likväl som i par, så en hane och tre honor kan du nog ha.
robidobban skrev:någon som vet ur snabbt påfågelciklider växer? har hört att dom växer ca en cm veckan, stämmer det?