pakistanbotia

#1 - 26 juni 2006 16:20
Idag har jag köpt två pakistanbotior,dom verkar jättehärliga!:) . Jag läste här på zoopet att dom behöver minst 100l akvarium, själv har jag bara 70:( stackarna... Tror ni att dom kommer att fara illa eller kanske dom blir invand eller nått? vill ju att dom ska må bra. Jag har 7 neontetror och två dvärgurami + dessa två busar... är det för mycket fisk?
#2 - 30 juni 2006 08:50
Jag tror inte de kommer att lida av det, 70liter är inte så långt i från 100, problemet är väl att de behöver både mycket simutrymme och gömställen, som sagt du kan ta det lugnt. Akvariet är inte direkt överbefolkat.
#3 - 2 juli 2006 17:14
Har haft pakistanbotior med neontetror funkade inget bra, hade tjugo från början men till slut blev dom bara åtta.
#4 - 2 juli 2006 22:18
Skulle ha varit fler botior bara, de trivs bäst i stim. Två stycken är lite knapert. Minst fyra-fem stycken men då tar de å andra sidan upp väldigt mycket plats i akvariet. Om man går efter den kända regeln om 1cm fisk per liter vatten så skulle det göra 48 liter på fyra stycken...
Dvärgbotior hade nog varit ett bättre val till ditt akvarium men du kanske inte ville byta fiskar?
#5 - 3 juli 2006 12:52
Jag avaktar lite och ser efter hur det går, det verkar gå bra iallafall:) Tack för era svar
#6 - 3 juli 2006 15:53
Måste få fråga.är dessa fiskar grävare eller nått? jag har två botior men ser bara en :confused: jag har sökt överallt men finner bara en,kan den ha kommit i kläm nånstans tro,70l är ju inte så mycket att söka igenom...hmm..mycket konstigt:confused:
#7 - 3 juli 2006 21:43
min ena botia klämmer in sig bakom pumpen =), dom trivs i gråttor, har man många botior kan dom tydligen bli lättare skygga, mina är jätte mysiga och framme när man är vid akvariet =)
#8 - 4 juli 2006 16:36
[quote=anna7607]min ena botia klämmer in sig bakom pumpen =), dom trivs i gråttor, har man många botior kan dom tydligen bli lättare skygga, mina är jätte mysiga och framme när man är vid akvariet =)[/quote] :p Den var bakom pumpen!
#9 - 4 juli 2006 20:45
ha ha...ja du ser, dom gillar att va bakom pumpen, grannens botia har oxå sitt tillhåll där =)
#10 - 9 juli 2006 11:57
:) nu är mina botior som vanligt igen:) äter och mår bra kul:p
#11 - 9 juli 2006 16:07
De är ju underbara!

Annons