Pakistanbotier och vad mer?

#1 - 11 februari 2007 13:12
Hej!
Sonen ska ta över vårt 100-liters akvarium... i detta bor det 2 st pakistanier de vill han ha kvar och sen ska han få "välja" vilka fler fiskar han ska ha i.... tänkte försöka "leda" honom så att han får fiskar som faktiskt funkar tillsamman med botierna.

Så led mig rätt i denna fiskdjungel nu ;-)
Vilka arter passar med Pakistanbotierna?

Mvh
M.
#2 - 11 februari 2007 16:21
Ingen som kan hjälpa mig med råd ang detta?
#3 - 11 februari 2007 16:27
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Jag tycker ju att fiskar från Asien skulle funka bäst. Botiorna är ju rätt aktiva av sig men annars skulle jag tagit nån söt dvärggurami eller nån kampfisk kanske? Nåt stim med kilfläcksrasbora? Det är ju viktigt att det är nåt i med färg och beteende som gör att han tycker det är riktigt kul med. Platisar skulle säkert funka de med och de får ju bebisar med vilket ju uppskattas av de kära barnen! Helt fel om man tänker biotopriktigt man helt rätt om man tänker intressemässigt. Inte helt lätt att tipsa alltså. Kul att se dig här förresten!! :)[/COLOR][/FONT]
#4 - 11 februari 2007 20:49
Tack Lenmar!!
Det var ju ett tag sen sist :D Fiskintresset har kanske inte varit prio 1 på ett tag men när sonen börjar visa intresse får man ju helt enkelt hänga på :)
Funderade på kampfisk.. tror du verkligen att botierna skulle låta dens fenor vara? Där bor några guppisar i karet nu som vi ska flytta på och deras fenor är inte snygga pga botierna...

Just nu känns detta med biotopriktigt absolut inte viktigt.. det viktigaste som du själv säger är att han tycker att det är kul... därför måste det ju vara rätt tåliga och snygga fiskar som trivs med botierna *S* inte helt lätt inte :D
Bilagor:

Annons