Palettciklid med dessa?

#1 - 8 juni 2009 13:04
Hej!

Har en bekant som har ett 375liters akvarium.
De fiskar de har nu är:

1st Ancistrusmal
4st Praktbotia
4st Bottentittare
3st Mosaikgurami
3st Endlershanar
6st Koppartetra
20st Kardinaltetra
2st Platy

Skulle ett par Palettciklider funka med dessa? Tempen är på 27,5 grader. Funkar det för Paletter?
#2 - 8 juni 2009 16:08
Skulle nog funka, tänk på att paletterna blir rätt aggresiva under lek, och dom leker väldigt ofta ;)
#3 - 8 juni 2009 17:07
Silvertejp skrev:
Skulle nog funka, tänk på att paletterna blir rätt aggresiva under lek, och dom leker väldigt ofta ;)

Jo, just det jag tänkte på. Men det funkar alltså? Vilken av de andra fiskarna skulle kunna bli "attakerade" av Paletterna?
#4 - 8 juni 2009 17:40
det ska gå att ha palettciklider med de fiskarna som du har^^.
#5 - 8 juni 2009 19:50
macke_fisk skrev:
det ska gå att ha palettciklider med de fiskarna som du har^^.

Perfekt! Och temperaturen på ca 27,5 är ok?
#6 - 9 juni 2009 17:25
Botiorna kommer ev. bli attackerade, men jag tror snarare det slutar mer illa för paletterna då, då botior är väldigt tuffa fiskar.

Förövrigt skulle jag nog inte köpa någon mer bottenfisk, utan istället utöka antalet botior, även fast jag tycker ditt kar är lite för litet för praktbotia i slutändan.
#7 - 9 juni 2009 18:17
Paletterna är köpta nu i alla fall, då jag fick svar om att det går bra. Skulle vi märka något annat lämnar vi tillbaka dem direkt. Har massvis med gömställen så jag hoppas det ska funka. Än så länge, allt frid o fröjd. Det är väl alltid bäst o ha fiskar i så stort kar som möjligt, men i och med att den tex. står 250liter här på zoopet om Praktbotia borde 375 inte vara så himla dåligt...inte om man jämför med att de var i 96liter från början.
#8 - 9 juni 2009 19:28
Charlottis skrev:
Paletterna är köpta nu i alla fall, då jag fick svar om att det går bra. Skulle vi märka något annat lämnar vi tillbaka dem direkt. Har massvis med gömställen så jag hoppas det ska funka. Än så länge, allt frid o fröjd. Det är väl alltid bäst o ha fiskar i så stort kar som möjligt, men i och med att den tex. står 250liter här på zoopet om Praktbotia borde 375 inte vara så himla dåligt...inte om man jämför med att de var i 96liter från början.

Hoppas det går bra då! :)

Har sagt det många gånger förr men jag tycker 250L som står på zoopet är på tok för litet med tanke på hur livliga och stora de blir. Tror jag länkat den här filmen säkert 5 ggr förut men iaf:
http://s88.photobucket.com/albums/k183/Emma_Turner/?action=view&current=DSCN1258.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

Annons