Hej på er, för ett tag sedan.. kanske en vecka eller två så fick mitt palettciklidpar rejält med yngel. Dom blev bara mer och mer agressiva och åker från ena änden av akvariumet till det andra (120L) för att i princip bita ihjäl allt o alla.. inte vakta boet utan verkligen jaga alla i akvariumet.
jag har 6 platy och hade 10 kilfläckrasboras.. men den ena efter den andra dog och en del är svårt bitna. Jag såg hur hannen trängde in rasboran i ett hörn och attackera den som en galning? har aldrig varit med om ett par så aggressiva palett förut?...
Jag fick panik när fiskarna dog en efter en och startade upp ett litet 30L akvarium (tror jag) där jag fick i alla yngel.. men fortfarande var paret så aggressiva att dom fortsatte attackera fiskarna.. jag beslöt mig för att släppa i paletterna med deras yngel, jag kan ju inte stressa ihjäl mina andra fiskar. Det verkar gå bra hitills.. dom åker omkring med dom under sig och det verkar bli bra för båda parter.. jag har dock inte någon pump eller doppvärmare till det lilla... hur länge klarar dom sig utan det?
det här är bara en tillfällig lösning. Kan paletterna gå tillbaka om ett tag till det andra akvariumet eller vad tror ni? vad gör jag med ynglerna? jag har inte plats för ett till akvarium (pratar om större givetvis) ... fiskaffärerna tar inte emot dom och dom måste ju bli större hur som helst..