det är väll aldeles för litet eller? jag är ska ha palleter i mitt 70l och det tycker jag nästan e för litet. men det beror ju lite på storlekern oxå. är det 3cm långa yngelså går det väll...
Tänk på att de kommer växa ur karet och behöver mer utrymme när de blir större.
vad ska du göra av dem då?
Hej!
Ockej det var synd att det var för litet.. Finns det någon annan ciklid som kan vara i ett 40 liters?
Jag ska kanske få ett 50 liters av en kompis.. Kan jag ha paletter där då?
hm.. Snäcklekare? Dom är ju inte så vackra tycker jag.. Eller finns det andra arter än den på länken?
Finns det igen annan ciklid?
Eller kanske såna där killis?
<font face="Georgia">Hej! Jag tycker att Snäcklekare är jättefina! Tror ni att jag kan ha några såna tillsammans med mina guldguramis, kampfisk honor, guppy, svärdbärare och kardinaltetra? Det är ett 112 liters akvarium.</font id="Georgia">
finns en hake bara! kardinaltetrorna! om du nu vill att snäckoisarna ska leka, bör du ha hårt vatten. de tål inte kardinal. men resten trivs i lite hårdare vatten, men om nu skadabn redan är skedd och du har hårt vatten, spelar det ingen roll.
Om du vill ha färgglada fiskar i 40 liter föreslår jag några guppy (tänk på att de förökar sig ofta och framgångsrikt). Ett par ottos eller amanoräkor som algätare.
Om du inte vill ha charmiga snäcklekare och ändå _måste_ ha ciklider av någon anledning kan du kolla på dvärgciklider. Med de minsta ska hållas i minst 60 liter.