palettciklider

#1 - 21 november 2007 20:27
joo ja har ett par med palettciklider och dom har lagt ägg och äggen har kläckts när kan jag flytta över dom och hur ska jag bli av med dom när dom växt upp för det är ca 7o st och jag har bara typ 4 kompisar som ska få. Vad ska jag göa och till vilka kan jag sälja?:p
#2 - 21 november 2007 20:38
Sälj här på zoopet, :D eller så kan du ge dom till en djuraffär =)
#3 - 24 november 2007 10:08
Jag lånar den här tråden lite så jag undrar om jag kan ha palleter i samma kar som guppy och platy.
PS.Har yngel i karet så ynglen försvinner väl snabbt om jag släpper i 2st palletter (har mkt växter)
#4 - 25 november 2007 18:32
Jag har två rödbukspaletter i 160 l med guppy och det går alldeles utmärkt. Dom tar förståss några enstaka ouppmärksamma yngel men jag har ändå god tillväxt med guppy. Det blir ju en liten naturlig selektion så att inte svaga och missbildade yngel överlever.
#5 - 4 december 2007 17:49
Har oxå en liten fråga om paletter
Sökte men hittade inget svar

Det har lagts rom i vårg akvariet och jag är 100 på att det är paletterna då alla andra e levandefödare.

Hur lång tid tar det innan dom "föds" och ska jag lägga dom i en yngelkasse eller "föder" dom upp dom själva som diskusarna gör?
#6 - 4 december 2007 18:51
Nicky skrev:
Har oxå en liten fråga om paletter

Sökte men hittade inget svar

Det har lagts rom i vårg akvariet och jag är 100 på att det är paletterna då alla andra e levandefödare.

Hur lång tid tar det innan dom "föds" och ska jag lägga dom i en yngelkasse eller "föder" dom upp dom själva som diskusarna gör?

Paletterna är yngelvårdande!
#7 - 6 december 2007 12:09
Kan man ha rödbukspaletter ihop med Steatocranus casuarius?
Letar västafrikanska ciklider jag kan ha iop. Har idag 2 rödbukspaletter och 2 Hemichromis lifalili
#8 - 5 januari 2008 22:23
Nej du kan inte ha paletter i samma kar som platy o guppy jag har själv haft svärdbärare (nästan som platy) i samma kar o hälften dog :(
#9 - 5 januari 2008 22:36
Ursäkt amig men Steatocranus casuarius är faktiskt en ciklid och ingen platy eller guppy eller svärdbärare! vad fick du det i från???

Annons