Palettciklidpar i 112l, kompisar?

#1 - 3 februari 2006 15:21
Jag har ett par palettciklider i ett 112 liters akvarium. Jag tycker de verkar uttråkade av att vara själva. Jag flyttade precis över mina golden labidochromis till ett annat större akvarium. Det finns två algätare men de är inte mycket till sällskap, så finns det någon fisk som är lämplig att ha tillsammans med dem. Jag vill att de ska få yngel så det får va fredliga fiskar som inte förstör för paletterna.:)
#2 - 3 februari 2006 15:23
på vilket sett ser dom uttråkade?
#3 - 3 februari 2006 15:39
Jag vill att de ska "leka" men de tycks inte vara på humör för det. När jag hade mina golden i så lekte de, men golden hanen förstörde det för dem.
#4 - 3 februari 2006 15:42
Om du lägger i mer fisk hos dom bör du tänka på att det inte får vara så livliga för då stör du deras rytm eller va man ska seja gjorde samma sak en gång och det slutade med att hannen tog avstånd från honan helt lycka till
#5 - 3 februari 2006 15:43
Just det om du gör ett delbyte i deras kar och sen höjer tempen till ca 27-28´c så borde det göra susen
#6 - 3 februari 2006 15:46
Ok! Jag tänkte köpa lite fler växter. Läste att de vill ha lite tätare vegetation. Jag köper inte fler fiskar utan väntar ett tag så får jag se om de blir leksugna. Tack för råden:)
#7 - 3 februari 2006 15:47
Om du har en gammal ler kruka så kan du dela den på mitten så finns det stor schans till snabbare lek
#8 - 3 februari 2006 15:57
Låter inte troligt att dom slutar leka för att man tar ut fisk...
#9 - 3 februari 2006 16:23
har du funderat på att kanske skafa några
tetror sorgmanteltrtror dom
är fina och går bra med palleter ca 6-7 kan du utan problem
#10 - 3 februari 2006 17:09
men det frestar ju knappast till lek? ;)
#11 - 4 februari 2006 13:33
nej men palletcikliderna kommer nog och leka om du inte gör nått heller bara dom har en gråtta och gömma sig i och lägga äggen så är det inga problm
#12 - 6 februari 2006 14:37
lånar tråden lite
Har ett par palleter Hannen uppvaktar honan men hon ignorerar honnom då
Dock håler hon sig i närheten av henne hela tiden.
Enda stunden dom inte simmar ihop är när han håller på o gräver i sina 3 grotter som han pendlar imellan

Nån som vet nått som kan få henne mer "horny" hon är lekmogen hennes täckning är mörklila nästan dock är hon mistängktsammt rund om magen

Annons