okej, va bra. men hur stor/liten ska krukan vara? paletter blir väl ganska stora av sig, om jag inte minns fel, runt 10cm. just nu har jag bara levande födare som jag säljer imorgon, dom e lite lättare att ta hand om skulle jag kunna tro. paletter måste man tänka lite mer på hur som ska ha de, oftast så accepterar alla levandefödare nästan vad som helst i inredningen och de verkar inte paletter göra, med att dom ska ha grotter och så..
Paletter är mycket lättskötta och tar vad de får. Vi tröttnade på våra Paletter och tänkte att om vi sätter dem i 84L så länge (i väntan på att bli sålda) utan något gömställe så kommer de inte leka. Pyttsan :D. De grävde en grop ner till botten, satte sin rom på glaset och flyttade sen äggen när de lossnade för att kläckas till en annan grop som inte var så djup.
Har även hört de som använt blad som grotta så nog är de inte kräsna iaf :p
Storleken på krukan behöver inte vara stor. Bara precis så stor att de kommer in, inte alls stor med andra ord. Märkte att ju mindre grotta desto populärare att använda som lekgrotta. De är nästan aldrig inne i grottan samtidigt utan honan simmar in och lägger sin rom sen simmar hanen in och befruktar. Detta upprepas några gånger.
När allt det är klart vaktar en utsidan och en fläktar äggen.