Panaque Suttoni

#1 - 5 mars 2010 14:35
Tänkte visa lite bilder på mina godingar jag köpte. Är ganska ny på L-malar men tyckte det va dax att testa iaf. Dom är i ett 720l med en 30cm flower ray +40cm nigerian lap, å några feeders (malawi). Köpte även 2st små L25 men dom får väl hamna i en egen tråd isof. Den största av dom 2 är +35cm den lilla är väl 15-20cm

Är ju inte guldis så jag får väl länka då [:o]

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02400.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02376.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02370.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02363.jpg

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02361.jpg
#2 - 5 mars 2010 14:42
Ser ju inte bilderna nu på jobbet men är verkligen nåt av korten på den blåögda panaquen ?
#3 - 5 mars 2010 14:43
jag är inte alls avis....... inte alls....
#4 - 5 mars 2010 14:44
drd skrev:
Ser ju inte bilderna nu på jobbet men är verkligen nåt av korten på den blåögda panaquen ?

åtminstone bild 1 och 5 så ser man den tydligt
#5 - 5 mars 2010 15:06
Jadå, visst är det Panaque cochliodon (som är det gällande namnet för Blåögd Panaque). En riktigt stilig hane.

Det låter som om du har fått tag i flera exemplar?
#6 - 5 mars 2010 15:08
Bara att gratulera:)! Var fick du tag i dessa?
#7 - 5 mars 2010 15:13
Jagt köpte bara 2st för jag måste ha pengar till annat.. Du ser den lilla på bild 2 längst till höger i hörnet & även på bild 4 men då är det undersidan man ser hehe. Är helt grön på L-malar oxå så jag ville inte chansa för mycket med tanke på att dom kostade endel så det va därför jag bara tog 2st. Har typ bara haft gibbis, ansitrus osv innan. Men fastnade för dom när jag såg en bild för ett litet tag sen. Gillar även l25 då jag är grymt svag för mörka fiskar med rött i, typ Super Red arowana osv.
#8 - 5 mars 2010 15:25
drd skrev:

ifall du tvivlar så har jag fler bilder :mad: Även på en bild på en av L25orna

den lilla blågöda man ser om man kollar noga lite av ögat men det va ju en bild tidigare från andra hållet

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02371.jpg

Stora

http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02366.jpg

L25
http://i34.photobucket.com/albums/d124/Freke81/Fiskar/DSC02377.jpg
#9 - 5 mars 2010 15:59
Grattis till fina firrar, hoppas att du inte behövde betala så här mycket Glaser
#10 - 5 mars 2010 16:04
Ser kanonfina ut! Vågar man fråga hur mycket du fick betala?
#11 - 5 mars 2010 18:05
HAHA Glacer är ett skämt. Dom har typ 10x priset på allt . Fattar inte hur dom kan få sålt nått.
#12 - 5 mars 2010 18:11
Freke skrev:
HAHA Glacer är ett skämt. Dom har typ 10x priset på allt . Fattar inte hur dom kan få sålt nått.

Ok så då har du pröjsat kring 2-2,5k för dem då, verkar rimligt.
#13 - 5 mars 2010 18:15
Hmm, varför vill du inte svara på våra frågor? Inga lik i garderoben eller ugglor i mossen;)?
#14 - 5 mars 2010 18:26
vilken fråga? priset? Dom kostade mer än 2500 iaf kan jag säga ;) Men det är lite personligt. Men det är inga Glacer priser typ 45k för en leopoldi när normal priset är under 10k för en fin
#15 - 5 mars 2010 18:28
Dessa:
ansjo skrev:
Bara att gratulera:)! Var fick du tag i dessa?

LLL skrev:
Ser kanonfina ut! Vågar man fråga hur mycket du fick betala?

Och det kommer säkert fler;)...
#16 - 5 mars 2010 18:33
Fick dom i från Colombia
#17 - 5 mars 2010 18:37
OK, men den andra frågan då?
Hmmm, jag undrar jag...;)
#18 - 5 mars 2010 19:02
Snygga malar!
#19 - 5 mars 2010 21:07
Men visst är den lilla lite mager?
#20 - 5 mars 2010 21:08
ansjo skrev:
OK, men den andra frågan då?

Hmmm, jag undrar jag...;)

Undrar vad? Jag kan intyga att det är hans fiskar...
#21 - 6 mars 2010 07:30
Visst, med en tråd som "råkade" bli en annons?
#22 - 6 mars 2010 10:15
Nej då. Jag bara svarade på en fråga precis som du sa att jag skulle göra
#23 - 6 mars 2010 13:16
Freke skrev:
Nej då. Jag bara svarade på en fråga precis som du sa att jag skulle göra

hehe,aldrig e de nöjda här;)
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 6 mars 2010 15:16
Annonsering (gäller både säljes, köpes, skänkes etc) är inte tillåtet i forumet
#25 - 6 mars 2010 16:09

Var iofs inte Freke som ville få fram priset HAN hade köpt fisken för!
#26 - 6 mars 2010 16:12
Stiliga malar!

Ta bra hand om dom.
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 6 mars 2010 17:25
Var iofs inte Freke som ville få fram priset HAN hade köpt fisken för!

Jag har raderat flera annonser i tråden.
Att ge info vad man köpt en fisk är inte en annons
#28 - 6 mars 2010 17:47
Men jag har inte annonserat om något. Att det alltid är samma sak på detta forumet... Jag skriver en tråd om mina fiskar å direkt får jag skit för det.. Helt jävla otroligt.
#29 - 6 mars 2010 18:30
Freke skrev:
Men jag har inte annonserat om något. Att det alltid är samma sak på detta forumet... Jag skriver en tråd om mina fiskar å direkt får jag skit för det.. Helt jävla otroligt.

Det beror på den svenska avundsjukan som är väldigt överrepresenterad på detta forumet då majoriteten här inte har möjligheten att hantera annat än foderfisk.
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 6 mars 2010 18:43
Freke skrev:

Om du ALLTID råkar ut för samma sak kanske det vore dags att tänka efter lite innan du skriver;)
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 6 mars 2010 18:47
_VeMvEt_ skrev:
Det beror på den svenska avundsjukan som är väldigt överrepresenterad på detta forumet då majoriteten här inte har möjligheten att hantera annat än foderfisk.

Nu är det ju enbart jag som raderar och då alltså jag som då är avundsjuk för att jag bara kan hålla foderfisk. Nåväl - då måste du ha jäkligt stora akvarier eftersom mitt foderfiskakvarium är på 3.000 liter. Lite kul om du skriver lite om dina akvarier som är så stora att de till skillnad från mitt "nano-3000 liters" som bara rymmer foderfisk;)
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 6 mars 2010 18:55
Anledningen till att diskussionen om arten ifråga dvs Panque cochliodon blivit lite extra intensiv beror säkert att denna art idag är extremt ovanlig i handeln. Jag är inte alls insatt i varför det är så men jag har hört internationella malexperter säga att arten är utrotad, att den bara finns i ett område i Colombia som kontrolleras av FARC och därför är svåråtkomlig etc. vad som stämmer vet jag inte men den lär ju sporadiskt säljas i USA för åtskilliga tusenlappar så dyr lär den i alla fall vara.

Kul dock att du uppenbarligen har 2 exemplar av arten. Vi såg nog en också vid ett av våra (Zoopetvästs) affärsbesök under vår tysklandsresa i februari.
#33 - 6 mars 2010 18:58
Nu tycker jag du som moderator inte ska vara så provocerande... tycker att ni andra, om ni nu upplever dålig stämning här kan låta bli att skriva och lämna det till dem som vill. Står inte på någons sida just nu, men förstår inte hur du Kjell såg den här forumtråden som en annons? Jag följde den från början och la inte märke till något, skulle va schysst om du kunde förklara (iaf för Freke) varför det blev som det blev :)

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll :)
#34 - 6 mars 2010 19:28
Nu är det ju enbart jag som raderar och då alltså jag som då är avundsjuk för att jag bara kan hålla foderfisk. Nåväl - då måste du ha jäkligt stora akvarier eftersom mitt foderfiskakvarium är på 3.000 liter. Lite kul om du skriver lite om dina akvarier som är så stora att de till skillnad från mitt "nano-3000 liters" som bara rymmer foderfisk;)

Det är ej sagt att det bara är du som reagerar och är avundsjuk bara för att du är den som raderar, om än att du reagerar väldigt omoget för att vara en moderator och vara såpass "stor" inom akvaristiken som du själv påstår dig vara med dina boktitlar osv.

Vet ej dock vad akvariestorleken har att göra med typen av fisk man håller? Dock skriver jag inte någonstans vad jag själv håller för fisk eller mina akvarier i mitt inlägg? Jag skriver enbart något om vad för typ av fisk som folk i allmänhet har på detta forum och vad de som oftast klarar av att hantera.
#35 - 6 mars 2010 20:05
Om du ALLTID råkar ut för samma sak kanske det vore dags att tänka efter lite innan du skriver;)

Men vad är det jag skall tänka på?? Jag har inte sagt nått. Jag postade lite länkar till några av fiskarna jag har & sen svarade på några frågor utan att nämna hur mycket jag betalat för fisken.. Sen får skit för att jag annonserar :confused:

Sen är det inte svårt att få tag i fisk om man bara vet vart man skall leta & är villig att betala vad det kostar..
#36 - 6 mars 2010 20:07
Dags att flytta denna tråd till off topic eller nåt. Malar handlar den i alla fall inte om ;);)
#37 - 6 mars 2010 20:14
Sluta sabba min tråd nu...
#38 - 6 mars 2010 20:17
Ska du försöka att odla på dem, det vore ju läckert om det dessutom är en riktigt ovanlig art?
#39 - 6 mars 2010 20:27
odla? Jag kan INGET om malar vet inte ens hur man ser om det är hane eller hona. Köpte dom mest för att dom såg coola ut & L25orna gillar jag pga deras röd färg. Kommer passa kanon med Super Red arowanor. Tyckte det va dags att testa lite L-malar.. Funderar på L24, L273 dom verkar fina å ganska ovanliga. Har redan förbokat en drös med L174 från en odlare.. Jag brukar googla alla L nr & dom som ser coola ut kanske jag testar.. Men visst det hade vart kul att odla men jag har bara lyckats med ancitrus innan & att odla dom är väl ingen merit precis
#40 - 6 mars 2010 20:30
Freke skrev:

Sen är det inte svårt att få tag i fisk om man bara vet vart man skall leta & är villig att betala vad det kostar..

hahaha :)

jag håller med Kjell Fohrman,,,du kan ju inte lägga ut såna här ovanliga fiskar på det här forumet,är ju ganska kränkande för alla feeder hållare :) är ju liksom upplagt för bråk...

sen måste du ju tänka på att han faktiskt har ett 3000L akvarium "mycket viktigt" för det är ju han väldigt ensam om...
#41 - 6 mars 2010 20:33
_VeMvEt_ skrev:
Det är ej sagt att det bara är du som reagerar och är avundsjuk bara för att du är den som raderar, om än att du reagerar väldigt omoget för att vara en moderator och vara såpass "stor" inom akvaristiken som du själv påstår dig vara med dina boktitlar osv.

Vet ej dock vad akvariestorleken har att göra med typen av fisk man håller? Dock skriver jag inte någonstans vad jag själv håller för fisk eller mina akvarier i mitt inlägg? Jag skriver enbart något om vad för typ av fisk som folk i allmänhet har på detta forum och vad de som oftast klarar av att hantera.

Det finns faktiskt vi som gillar lite mindre "foder arter". Jag kan också skaffa monsterfisk, men jag är inte intresserad.

Jag har heller inte heller sagt något om freke mer än att jag diggar hans fiskar då det tveklöst är en av de snyggaste L-malarna i mitt tycke, men jag tycker att du är fruktansvärt nedlåtande i ditt sätt. Speciellt då det inte har ett smack med dig att göra.

Det enda jag kan tänka mig att Fohrman reagerade på var när freke sade att den lilla var till salu kan jag tänka, oavsett frekes mening så lät det som "så kallad" annonsering.

skitsamma, var glad för dina fiskar freke, stort grattis.
#42 - 6 mars 2010 20:39
Freke skrev:
odla? Jag kan INGET om malar vet inte ens hur man ser om det är hane eller hona. Köpte dom mest för att dom såg coola ut & L25orna gillar jag pga deras röd färg. Kommer passa kanon med Super Red arowanor. Tyckte det va dags att testa lite L-malar.. Funderar på L24, L273 dom verkar fina å ganska ovanliga. Har redan förbokat en drös med L174 från en odlare.. Jag brukar googla alla L nr & dom som ser coola ut kanske jag testar.. Men visst det hade vart kul att odla men jag har bara lyckats med ancitrus innan & att odla dom är väl ingen merit precis

Du kan ju i alla fall göra ett försök att odla dem, du skulle troligen bli först med det i så fall. Vad jag vet så finns det ingen som odlat Panaque cochliodon (suttoni) ej heller någon annan av dem stora Panaquerna. Men om du skulle göra det och lyckas så köper jag ett gäng av dig:)
#43 - 6 mars 2010 20:43
Risken att det skulle gå att odla dessa är förmodligen lika med noll i detta fallet, åtminstone på 3-5 år eftersom det var rätt stor sizeskillnad på dom trots att den store ser ut som en jättefin hane med stora odontoder.
#44 - 6 mars 2010 20:46
japp mitt gamla 1440l duger inte, tur att det nya på 2100l börja närma sig volymer vad akrium måste innehålla.
#45 - 6 mars 2010 20:52
Men jag kommer inte att odla på dom, inte medvetet iaf.. Sen skiljer det som DRD sa ganska mycket i size på dom. Även om jag kan fixa en större om det är så, så lär det ta en massa tid. Sen så vet jag ändå inte hur man ser skilnad på malar. Så jag håller mig till leopoldis/black diamonds istället.

Sen till ove så kan du inte säga så för om jag svarar på frågan blir jag ev portad här ;)
#46 - 6 mars 2010 20:58
Freke skrev:

Sen till ove så kan du inte säga så för om jag svarar på frågan blir jag ev portad här ;)

Hehehe...... förlåt tänkte inte på det;)

Än en gång grattis till kanon fina firrar.
#47 - 6 mars 2010 21:36
Freke skrev:

Jag kan bara svara för mig själv när det gäller mina inlägg. Eftersom jag hållit på ett antal år med akvarium, och vet hur svårt det är att få tag i vissa fiskar lite beroende av olika omständigheter, reagerade jag att någon som enligt honom själv inte vet så mycket om malar fick tag i två av dessa skönheter.
Freke fick några frågor som inte blev besvarade och jag började ana ugglor i mossen, inte så konstigt i mina ögon iaf.
Sedan kom det ett par inlägg som var ganska annonsrelaterade som blev raderade av moderatorn, helt enligt hans regler eftersom det är hans sida, inget fel i det.
Så de som börjar ifrågasätta vilka regler Kjell har i forumet kan fortsätta i en annan tråd, eller starta en ny i det ämnet, nu tycker jag personligen att tråden bör gå tillbaka till ämnet:).
Skulle nu någon ta illa upp för mina inlägg jag gjort i tråden, ber jag om ursäkt för detta:).
Tillbaka till ämnet?
#48 - 6 mars 2010 21:45
Det är inte svårt att få tag i fisk oavsett vilken fisk du vill ha, bara du har pengarna & tiden att lägga ner på att få den. Så att det är nått fake med mina inlägg kan du glömma allt du ser är 110% äkta. Hade jag vetat vilket liv i luckan det blev hade jag tagit en till.

Sen va det just du ANSJO som ville veta vad dom kostade, vart jag fick dom ifrån osv men jag ville ju inte svara på det. Så vart ni hittade nån annons grej förstår jag inte.. Det va nån snubbe som sa att om jag nån gång vill bli av med nån så va han intresserad. Sen så skrev du att det är en annons det va ingen annan som komenterade inlägget. Men skit samma för er som är avis finns google där finns massa bilder på dom så slipper ni sitta här & vara sura
#49 - 6 mars 2010 21:53
Ingen som e SÅ avis på dig faktiskt tror jag, som sagt det går att få tag i med rätt plånbok om man tycker det är värt det.
Just det jag inte gör och därav så saknas den i min samling.
#50 - 6 mars 2010 22:07
Freke skrev:
Det är inte svårt att få tag i fisk oavsett vilken fisk du vill ha, bara du har pengarna & tiden att lägga ner på att få den. Så att det är nått fake med mina inlägg kan du glömma allt du ser är 110% äkta. Hade jag vetat vilket liv i luckan det blev hade jag tagit en till.

Sen va det just du ANSJO som ville veta vad dom kostade, vart jag fick dom ifrån osv men jag ville ju inte svara på det. Så vart ni hittade nån annons grej förstår jag inte.. Det va nån snubbe som sa att om jag nån gång vill bli av med nån så va han intresserad. Sen så skrev du att det är en annons det va ingen annan som komenterade inlägget. Men skit samma för er som är avis finns google där finns massa bilder på dom så slipper ni sitta här & vara sura

Och som jag svarade tyckte jag det var konstigt att någon som var ny på malar köper malar som knappt går att få tag på. När du sedan inte svarade på frågorna som du mycket väl måste ha förstått att du skulle få, började jag undra vad du var för en filur;).
Nu har jag fått mer kött på benen då jag sökte vad du gjort för tidigare inlägg, och i vilken/vilka trådar som du kände dig orättvist behandlad i, så nu vet jag mer vem du är.

De inläggen som är raderade betecknas som annonser, inget som varken du eller jag kan göra någonting åt, och eftersom vi båda godkänt reglerna för att regga sig här så är det bara så:).
Nog om det, släpp det nu och kör hårt om dina malar istället:).
#51 - 6 mars 2010 23:23
Marnat skrev:
men jag tycker att du är fruktansvärt nedlåtande i ditt sätt. Speciellt då det inte har ett smack med dig att göra.

Självklart är jag nedlåtande i mitt sätt att skriva. Men tror det har lika mycket med mig att göra som att du ens ska reagera på vad jag skriver.
Tänker dock ej bemöda mig med något mer utförligt svar i detta forum. :P
#52 - 7 mars 2010 00:26
Herregud vilka coola ögon :)....
Vet att denna tråd handlar om Malar... Men.... WOW vilken snygg rocka :D
Bilagor:
#53 - 7 mars 2010 12:44
hahahahahahahahahahahahahahaahahahaa.. Freke jag sa ju det, jag sa ju att folk skulle hålla på såhär direkt !!

Så typiskt, såå typiskt. Jag menar, att ansjo ens ska behöva spekulera om freke är en skojare eller ej är ju jävligt komiskt. Ansjo är du någon självutnämnd CIA fisk agent här eller? Varför kunde du inte bara njuta av bilderna och av att en av oss åtminstånde lyckats få hem denna skatt istället för att direkt hugga mot något helt annat.

Och kjell, ja du. Dina inlägg vill jag inte ens komentera.

Föresten, ska ni inte lyncha sandish, ser ni inte vad som står där ?

"500L Monster Tank[SIZE=3]
[/SIZE][SIZE=2]1st Paroon haj
2st Silver hajar
[/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE]
[SIZE=2]1st Hajmal[/SIZE][SIZE=3]
[/SIZE]
[SIZE=2]3 st Påfågelciklider (Oscar)
2 st Gibbicep[/SIZE]

[SIZE=2]1 st Redtail Catfish"[/SIZE]

OMG OMG ring snuten, han har fisk som blir för stort i ett för litet kar.

Vissa saker kommer aldrig förändras här på zoopet, hur kan det när medlemarna och även moderatorerna beter sig som de gör, patetiskt....
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#54 - 7 mars 2010 14:12
Amaro skrev:
hahahahahahahahahahahahahahaahahahaa.. Freke jag sa ju det, jag sa ju att folk skulle hålla på såhär direkt !!

Så typiskt, såå typiskt. Jag menar, att ansjo ens ska behöva spekulera om freke är en skojare eller ej är ju jävligt komiskt. Ansjo är du någon självutnämnd CIA fisk agent här eller? Varför kunde du inte bara njuta av bilderna och av att en av oss åtminstånde lyckats få hem denna skatt istället för att direkt hugga mot något helt annat.

Och kjell, ja du. Dina inlägg vill jag inte ens komentera.

"500L Monster Tank

[SIZE=2]1st Paroon haj[/SIZE]

[SIZE=2]2st Silver hajar[/SIZE]

[SIZE=2]1st Hajmal[/SIZE]

[SIZE=2]3 st Påfågelciklider (Oscar)[/SIZE]

[SIZE=2]2 st Gibbicep[/SIZE]

Vissa saker kommer aldrig förändras här på zoopet, hur kan det när medlemarna och även moderatorerna beter sig som de gör, patetiskt....

Vad som är lite patetiskt är ju att ni verkligen VILL att tråden skall handla om allat annat än det som tråden ursprungligen handlade om.
Du verkar ju vilja provocera fram en diskussion om sandishs akvarium. Visst jag har synpunkter på det, men nu handlar ju tråden om något annat (blåögd Panaque) och då kanske det vore vettigt om den stannade där.
Så tyvärr, jag gör väl dig lite besviken genom att jag inte bemöter dig.
#55 - 7 mars 2010 14:31
Amaro skrev:
Jag menar, att ansjo ens ska behöva spekulera om freke är en skojare eller ej är ju jävligt komiskt. Ansjo är du någon självutnämnd CIA fisk agent här eller?

Inte självutnämd, visste du inte det? Kul att du tycker det är komiskt, du verkar inte det minsta rolig utan mer tragikomisk;).

Ganska lustigt, så fort någon blir lite ifrågasatt från MF-forumet så kommer hela raddan av anhangare och håller i handen, kan ni inte tåla lite ifrågasättande som från början i mina ögon inte var så konstigt.
När man sedan kollade runt lite och jag såg att han tydligen importerar själv, var det lite mindre konstigt att han hade dessa malar i handen och det har jag redan rett ut. Räcker det som förklaring eller ska jag skriva ännu tydligare?
Låt det nu stanna här, och fortsätt i tråden vad det istället skulle handla om.
#56 - 7 mars 2010 17:39
Amaro skrev:

"500L Monster Tank

[SIZE=2]1st Paroon haj[/SIZE]

[SIZE=2]2st Silver hajar[/SIZE]

[SIZE=2]1st Hajmal[/SIZE]

[SIZE=2]3 st Påfågelciklider (Oscar)[/SIZE]

[SIZE=2]2 st Gibbicep[/SIZE]

Att du bara orkar e nästan komiskt [:-92]
#57 - 7 mars 2010 18:26
Så in i helvete OT: (banna mig hårt :p)
Jag kan hålla med lite. Stundom är det en ganska framträdande messerschmidt attityd ;) på detta forum.

Om ni väljer att lägga bilvrak/plastdockor/kaffekoppar i akvariet med vilka fiskar ni vill, tycker jag är helt upp till er och kommentarer som då säger att "så skulle inte jag göra" är meningslösa och nedvärderande och enormt tråkiga. Det är på denna punkt jag tycker många på detta forum skulle kunna tänka till och se världen från den positiva sidan istället för att hela tiden klanka på andras känsla för design och vad som är intressant!

Men, Amaro; Det finns ju faktiskt lagar som reglerar hur små burar/burkar djur får hållas i för att det inte ska räknas som djurplågeri. De är iofs inte specifika vad gäller volym, men mer generella i formen av att djuren ska ha möjlighet att utöva naturligt beteende och då måste ni väl klara av lite kritik som faktiskt bygger på en oro för fisken väl.
#58 - 7 mars 2010 18:44
Dre skrev:
...messerschmidt attityd... ;)

Nämen - det heter väl besserwisser? :D:D:D

Hälsningar
Jennifer
#59 - 7 mars 2010 19:19
Det är konstigt hur alla är redo att hugga på det här forumet, lite bättre stämning tack!!:) Kritik ska man ge och kunna ta men allt annat skisnack kan man väl låta bli för allas trevnad! Tro mig det är inte kul och bli kommenterad på ett negativt sätt det första man gör här. Blir man förbannad på något inlägg låt bli att skriv istället. Rätta mig om jag har fel men det här forumet är väl till för att hjälpa och byta erfarenheter med varandra inte skapa en negativ stämning!
#60 - 7 mars 2010 19:24
jenmad skrev:
Nämen - det heter väl besserwisser? :D:D:D

Hälsningar

Jennifer

gotcha! :d
#61 - 7 mars 2010 19:29
Ok då va det dags igen att få skit utan jag ens sagt nått. Jag har inte sagt ett ljud om storlekar på fiskar eller kar så GE FAN i kasta skit på mig. Detta va en tråd om mina fiskar..

Men eftersom du promt skall sabba tråden så tycker jag du skall kolla upp jordbruksverktets regler om vad som krävs för att att få in fisk till sverige. Så kanske du kan förbjuda alla fiskar som är större än malawis..

Har du inget bättre för dig än att se ner på folk tycker jag du skall skapa en egen sida där du kan spy galla över alla.. Om ni inte har nått vettigt att säga så posta inte i min tråd.
#62 - 7 mars 2010 19:42
Jag ber om ursäkt om du såg mitt inlägg som att spy galla. Jag editerade inlägget och tog bort ditt namn då det var amaro som lyfte frågan. Och visst, det är OT.
Kjell Fohrman
Administrator
#63 - 7 mars 2010 19:51
sissi. skrev:
Det är konstigt hur alla är redo att hugga på det här forumet, lite bättre stämning tack!!:) Kritik ska man ge och kunna ta men allt annat skisnack kan man väl låta bli för allas trevnad! Tro mig det är inte kul och bli kommenterad på ett negativt sätt det första man gör här. Blir man förbannad på något inlägg låt bli att skriv istället. Rätta mig om jag har fel men det här forumet är väl till för att hjälpa och byta erfarenheter med varandra inte skapa en negativ stämning!

Nåväl nu är det väl som så att vissa uppenbarligen tyvärr har som målsättning att sabotera på Zoopet. Senast det var ett jäkla liv här så kom dessa också från ett och samma forum.

Där kan man nu bl.a. läsa

helt ärligt finns det nån som har nått innaför pannbenet på zoopet??

Spelar ingen roll vad man gör eller skriver utan att man skall få skit för det.. Dom är fan helt jävla otroliga & Kjell kommer jag köra över med bilen snart. Fy fan vad trött man är på han, tror han e pappa till hela jorder. Så jävla duktig på allt & overkligt dryg.

Du behöver nog en hummer h1 för att kunna köra över han...

Zoopet människorna är helt jävla störda

fan va trött ja blir på de zoopittarna

ja känner för att regga mig där igen o bara be Ansjo dra åt helvete... Tattarjävel.

Det finns en Gud och hans betalande guldmedlemmar som blint följer.

Så enligt deras egen terminologi så tycker de att det är helt OK att skriva att
1/ de tänker köra över mig med en bil.
2/ de tycker att alla som inte håller med dom inte har något innanför pannbenet
3/ ni är zoopittar
4/ alla goldmedlemmar inte har någon egen vilja utan blint följer mig
5/ zoopetare är helt jävla störda
6/ ansjo är en tattarjävel

Detta är uppenbarligen det sätt som de tycker är helt OK att skriva på. På ungefär samma sätt skrev de förra gången som det begav sig. Freke skriver ju själv i det andra forumet att hans syfte det är bara för att retas

Har typ 50 inlägg & 25 av dom kom när jag sist va där & det va krig om guldmedlemskap.

Jag gjorde det bara för att reta alla dom där "kan allt & vet allt" mäniskorna

En som med sitt skrivande bara har som syfte att retas får nog räkna med att få lite kritik.
Min förhoppning är att de som har denna inställning framöver inte skriver på Zoopet utan istället stannar på det forum där den typen av inställning är den gängse.
#64 - 7 mars 2010 20:00
Man blir bara lite chockad som ny medlem hur mycket dålig stämning och påhopp det finns. Men de flesta är snälla och kunniga som jag har fått fin hjälp ifrån:) ibland behöver man bara inte bry sig för dom som vill skapa dålig stämning vill att man ska bry sig. istället är det bättre att bara vända ryggen till. annars blir dom ju "matade"
Kjell Fohrman
Administrator
#65 - 7 mars 2010 20:07
sissi. skrev:
Man blir bara lite chockad som ny medlem hur mycket dålig stämning och påhopp det finns. Men de flesta är snälla och kunniga som jag har fått fin hjälp ifrån:) ibland behöver man bara inte bry sig för dom som vill skapa dålig stämning vill att man ska bry sig. istället är det bättre att bara vända ryggen till. annars blir dom ju "matade"

Håller med om att det oftast är bättre att vända ryggen till - men ibland går det bara för långt:(

Bortsett från några få som har som syfte att förstöra så är dock stämningen oftast rätt bra här och många har hittat goda vänner här (även privat).
#66 - 7 mars 2010 20:15
HAHA har polisen vart framme igen.. Helt ärligt så är mina flest inlägg från det ämnet då vi snackade om guldmedlemskap men helt plötsligt så började alla kasta skit på mig för att jag hade asiatiska arowanor som inte borde få finnas i privata akvarium osv..

Eftersom du verkar sitta & läsa ALLT så kan du ju se att jag inte gjort eller sagt nått här för att blossa upp tråden utan det va några här ifrån som började tvivla på mig & tyckte att jag skrev annonser här.. Det ända jag gjorde va att länka till bilderna & svara på frågor utan att gå djupare in på vad jag betalat osv.. Men av nån anledning precis i förra tråden jag va med i slutar det med att man byter ämne för att ha nån annan att skylla på. Tro fan man blir sur.. Så kan du ge fan i att sabba min tråd nu.. Vill du saxa en massa inlägg från andra ställen så skapa en tråd i off topic, du borde veta att du skriver på fel ställe nu eftersom det är du som styr allt här.
#67 - 7 mars 2010 20:32
Håller med om att det oftast är bättre att vända ryggen till - men ibland går det bara för långt:(

Bortsett från några få som har som syfte att förstöra så är dock stämningen oftast rätt bra här och många har hittat goda vänner här (även privat).

Söndagen e här och helgen e snart slut och jag vet att många har överreagerat på många håll.
även jag,förstår även kjells frustation över att försöka hålla iordning på sitt forum.men för min del så känns det som det blir helt fel när inlägg raderas,blev vääldigt konstigt då.
kanske var fel att nämna vissa saker om försäljning å sånt även om det är svar på en fråga..regler är ändå regler,som är till för allas trevnad.
hoppas att alla kan släppa detta tråkiga tjabb som kanske startats av ett tråkigt missförstånd som urartat,och låta Freke ha tråden till sina Panaque Suttoni,och så slipper vi ge Kjell huvudvärk!
Mvh [EMAIL="Kristoffer/Motoro@MFKSweden"]Kristoffer/Motoro @MFKSweden[/EMAIL]
Kjell Fohrman
Administrator
#68 - 7 mars 2010 20:44
men för min del så känns det som det blir helt fel när inlägg raderas,blev vääldigt konstigt då.

kanske var fel att nämna vissa saker om försäljning å sånt även om det är svar på en fråga..regler är ändå regler,som är till för allas trevnad.

Varje dag raderas jag några inlägg pga av att folk av misstag räka skriva något annonsaktigt. Det är lätt hänt att man i all hast råkar skriva den typen av inlägg och detta är heller inte nnågot som någon direkt retar upp sig på - vare sig den som får ett inlägg raderat pga detta, eller den som raderar. Om det sker något allvarligt övertramp av reglerna i forumet så meddelar jag detta till personen ifråga och kan även utdela en varning. det gjorde jag inte här.

I denna tråd gjorde några stycken annonsliknande inlägg - en av dessa som fick sitt inlägg raderat reagerade - övriga reagerade normalt.
Den som reagerade var Freke och som han själv skriver så är ju också hans syfte här att retas och när man har den inställningen så blir det som sagt lätt så att tråden spårar ur.
#69 - 7 mars 2010 21:02
Jag blev inte sur över att du tog bort mitt inlägg då jag inte ens såg det, utan blev sur över hur pajkastningen började.. Jo jag viste att det skulle bli så här därför jag tyckte det va lite kul ibörjan. För jag va 110% säker på att folk skulle säga att det va fake eller inte va min fisk osv.. Så det stör inte mig att du plockade bort nått inlägg. Tycker bara att det är dåligt att jag inte ens kan få skriva några rader om mina nya fiskar utan att få skit för det.. Så du som styr här borde direkt plockat bort deras inlägg som gjorde att allt spårade ur, men det gjorde du itne utan backade upp dom & fick det att se ut som jag startat nått krig mot dig eller zoopet som sida vilket jag inte gjorde. SOm jag har sagt bara att skrolla upp & läsa vad jag sagt. Det enda inlägg du tog bort som jag vet är att jag svarade på drd fråga där jag sa att jag ev skall sälja den lilla & bara spara en.. Efter det bröt helvetet löst. Så lägg ner det nu å ta bort allt skit å låt mig få ha mina bilder ifred. För alla har väl rätt att skriva här även om jag inte är guldis, eller? Om så nu inte är fallet ber jag om ursäkt för att jag postat utan att vara guldis..
Kjell Fohrman
Administrator
#70 - 7 mars 2010 21:29
Freke skrev:
Jag blev inte sur över att du tog bort mitt inlägg då jag inte ens såg det, utan blev sur över hur pajkastningen började.. Jo jag viste att det skulle bli så här därför jag tyckte det va lite kul ibörjan. För jag va 110% säker på att folk skulle säga att det va fake eller inte va min fisk osv.. Så det stör inte mig att du plockade bort nått inlägg. Tycker bara att det är dåligt att jag inte ens kan få skriva några rader om mina nya fiskar utan att få skit för det.. Så du som styr här borde direkt plockat bort deras inlägg som gjorde att allt spårade ur, men det gjorde du itne utan backade upp dom & fick det att se ut som jag startat nått krig mot dig eller zoopet som sida vilket jag inte gjorde. SOm jag har sagt bara att skrolla upp & läsa vad jag sagt. Det enda inlägg du tog bort som jag vet är att jag svarade på drd fråga där jag sa att jag ev skall sälja den lilla & bara spara en.. Efter det bröt helvetet löst. Så lägg ner det nu å ta bort allt skit å låt mig få ha mina bilder ifred. För alla har väl rätt att skriva här även om jag inte är guldis, eller? Om så nu inte är fallet ber jag om ursäkt för att jag postat utan att vara guldis..

Jag har läst tråden och vad jag kan se har jag inte backat upp någon - och du tycker att det är helt OK att i ett forum skriva att du skall köra över mig med en bil, att anjo är en tattarjävel, att zooopetare är helt jävla störda, inte har något innaför pannbenet, är zoopittar.

INGEN har i denna tråd utsatt dig för denna typ av skitsnack eller mordhot och ändå gnäller du om över hur du behandlas här och att helvetet brutit lös här.
#71 - 7 mars 2010 21:33
Dags för låsning kanske och eller till o med radera hela rasket kanske.
#72 - 7 mars 2010 21:38
Jag har läst tråden och vad jag kan se har jag inte backat upp någon - och du tycker att det är helt OK att i ett forum skriva att du skall köra över mig med en bil, att anjo är en tattarjävel, att zooopetare är helt jävla störda, inte har något innaför pannbenet, är zoopittar.

INGEN har i denna tråd utsatt dig för denna typ av skitsnack eller mordhot och ändå gnäller du om över hur du behandlas här och att helvetet brutit lös här.

Ok, nu backar vi lite här, Du vet att det är olagligt med förtal va?? Jag har inte sagt nått om att köra över någon eller sagt att nån är tattare, eller zoopittar så nu får du fan ta & ge dig.. Se till att ha dina fakta innan du hoppar på mig ännu en gång.. Så nu börjar jag bli riktigt jävla sne. Hur fan kan du komma & påsta att jag sagt att jag skall köra över dig eller att det är ok vet jag inte.. Men det är allvarliga saker med förtal jag hoppas du är medveten om det..
#73 - 7 mars 2010 21:40
Hehe, rolig läsning en söndag på jobbet. Freke skriver bara massa svammel i sina försök att argumentera. Aja.

Grymt snygga fiskar. Hade nog aldrig vågat mig på att köpa sådana dyra firrar som dessutom nästan är utrotade. Lycka till :)
#74 - 7 mars 2010 21:47
väldans snygga malar... såg en på akvarielagret i sthlm här om dagen.. men frågade inte om priset.. riktigt läcker en dock...
Kjell Fohrman
Administrator
#75 - 7 mars 2010 22:11
Freke skrev:
Ok, nu backar vi lite här, Du vet att det är olagligt med förtal va?? Jag har inte sagt nått om att köra över någon eller sagt att nån är tattare, eller zoopittar så nu får du fan ta & ge dig.. Se till att ha dina fakta innan du hoppar på mig ännu en gång.. Så nu börjar jag bli riktigt jävla sne. Hur fan kan du komma & påsta att jag sagt att jag skall köra över dig eller att det är ok vet jag inte.. Men det är allvarliga saker med förtal jag hoppas du är medveten om det..

Jag har inte sagt att just du har skrivit allt det som jag tog upp utan att du och andra skrev det

själv skrev Freke detta

6/3 kl. 17.58

helt ärligt finns det nån som har nått innaför pannbenet på zoopet??

Spelar ingen roll vad man gör eller skriver utan att man skall få skit för det.. Dom är fan helt jävla otroliga & Kjell kommer jag köra över med bilen snart. Fy fan vad trött man är på han, tror han e pappa till hela jorder. Så jävla duktig på allt & overkligt dryg

[SIZE=1]6/3 kl. 18.25[/SIZE]
[SIZE=1]Har typ 50 inlägg & 25 av dom kom när jag sist va där & det va krig om guldmedlemskap. [/SIZE]

[SIZE=1]Jag gjorde det bara för att reta alla dom där "kan allt & vet allt" mäniskorna. Dom tivilade ju direkt på att jag hade dom men ack så fel dom hade[/SIZE]

Nämnde Freke som skrev dessa inlägg står också angiven som moderator på hemsidan ifråga.

Det enda jag överhuvudtaget hade skrivit i denna tråd när du skrev ovanstående inlägg om att jag skulle köras över var detta inlägg

#76 - 7 mars 2010 22:20
Å skit samma pallar inte med detta mer.. Ha det bra. Hoppas ni gillade bilderna iaf
Kjell Fohrman
Administrator
#77 - 8 mars 2010 07:46
Freke skrev:
Å skit samma pallar inte med detta mer.. Ha det bra. Hoppas ni gillade bilderna iaf

Nej det måste vara jobbigt för dig när du tycker det är helt OK att mordhota folk.
Så om jag skulle bli överkörd av en bil framöver så vet ni i alla fall av vem.

Även om du nu har ändrat i ditt inlägg och tagit bort ditt mordhot på mig
#78 - 8 mars 2010 12:33
Nej det måste vara jobbigt för dig när du tycker det är helt OK att mordhota folk.

Så om jag skulle bli överkörd av en bil framöver så vet ni i alla fall av vem.

Även om du nu har ändrat i ditt inlägg och tagit bort ditt mordhot på mig

Men URK... lägg ner... håller med om att det sagts en MASSA dumma saker som inte borde sagts... men du som sk moderator, hade lätt kunnat lösa detta genom att låsa eller ta bort tråden istället för att föra diskutionen vidare... har anmält mig för att bli guldmedlem, men när det blir såhär har man ju ingen direkt lust...

SLUT PÅ TRÅKIGHETER ... NU... annars blir det rumsarest utan zoopet på en vecka minst!!!!
detta gäller alla...
#79 - 8 mars 2010 16:25
ante1981 skrev:
Men URK... lägg ner... håller med om att det sagts en MASSA dumma saker som inte borde sagts... men du som sk moderator, hade lätt kunnat lösa detta genom att låsa eller ta bort tråden istället för att föra diskutionen vidare... har anmält mig för att bli guldmedlem, men när det blir såhär har man ju ingen direkt lust...

SLUT PÅ TRÅKIGHETER ... NU... annars blir det rumsarest utan zoopet på en vecka minst!!!!

detta gäller alla...

Äh, bry dig inte:).
Detta är en tråd som ballat ur och de är tack och lov ganska sällsynta turligt nog. Det är bara att strunta i att klicka på den tråden om man upptäcker att det handlar om saker som man inte riktigt gillar, utan läsa de som intresserar en:).
#80 - 8 mars 2010 16:35
Någon moderator skulle ju kunna "städa" tråden och ta bort allt som inte har med rubriken att göra, så blir det riktigt trevligt att läsa, den handlar faktiskt om riktigt unika och fina firrar:)
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 9 mars 2010 10:27

detta gäller alla...

Någon moderator skulle ju kunna "städa" tråden och ta bort allt som inte har med rubriken att göra, så blir det riktigt trevligt att läsa, den handlar faktiskt om riktigt unika och fina firrar:)

Trots allt så kan i alla fall inte jag bara strunta i mordhot mot mig, att nästa alla Zoopetare idiotförklaras osv och allt pga av att jag tog bort en annons i tråden. Hade dessa angrepp här i forumet så hade de raderats direkt men så funkar det inte i andra forum

Men som sagt - tycker också att vi skall hålla oss till ämnet

Annons