Pandamalar

#1 - 10 juni 2009 12:33
Jag har sex pandamalar. Trevliga och roliga fiskar minsann :D
Tar mer än gärna emot tips och råd om hur man får de att trivas. Vad behöver de för att börja leka?
#2 - 10 juni 2009 15:13
Strömt vatten, kalla vattenbyten och tålamod ;)

Bli inte för förvånad om de helt plötsligt trillar av pinn så att säga [:o]. De har en tendens att för minsta lilla dö helt plötsligt. Jag kallar det "mystisk plötslig pandadöd" [:o]
Känsliga rackare :)
#3 - 10 juni 2009 15:34
Mina simmar fortfarande runt och bökar i sanden :) Tror inte jag har tappat nå´n än, trots sällskap som kanske inte skulle rekommenderas. Men de får vara ifred för det mesta.
#4 - 10 juni 2009 21:02
Micke_A skrev:
Mina simmar fortfarande runt och bökar i sanden :) Tror inte jag har tappat nå´n än, trots sällskap som kanske inte skulle rekommenderas. Men de får vara ifred för det mesta.

Skönt för dig :D
Alla våra har dött. En efter en [:o]
Bättre förhållanden i Göteborg kanske ;)

NIC har ju samma bekymmer så det kanske är nåt de inte gillar med vattnet här nere..
#5 - 10 juni 2009 22:32
Nina82 skrev:
Skönt för dig :D

Alla våra har dött. En efter en [:o]

Bättre förhållanden i Göteborg kanske ;)

NIC har ju samma bekymmer så det kanske är nåt de inte gillar med vattnet här nere..

Japp jätteskönt :p

Ja, det kan ju vara vattnet, har en del stora rötter i, som nog hjälper till att få ner pH:t. De tycks hävda sig bra mot större och stökigare sällskap.
#6 - 11 juni 2009 05:22
Bli inte för förvånad om de helt plötsligt trillar av pinn så att säga [:o]. De har en tendens att för minsta lilla dö helt plötsligt. Jag kallar det "mystisk plötslig pandadöd" [:o]
Känsliga rackare :)[/QUOTE]

Har också drabbats av PMPD (Plötslig Mystisk PandaDöd)
på en natt reducerades mina 10 pandor till 4.
Nu är min favis istället Julii som fungerar utmärkt och jag tycker dom är mycket livligare än pandorna.
#7 - 12 juni 2009 11:06
Jag har som sagt sex pandamalar och har haft dem i ett år snart (har ett 180 litersakvarium). De är friska och livliga.

Annons