Parooner i 160 L!!

#1 - 1 oktober 2004 10:01
http://www2.blocket.se/view/3440709.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Helt otroligt....
#2 - 1 oktober 2004 10:12
Snacka om djurplågeri !!
#3 - 1 oktober 2004 10:19
Vi har sett det förut och kommer se det igen, tyvärr..

Nästan så man borde köpa loss hajarna och skänka dom till Universeum eller nåt annat akvarium med stor plats..
#4 - 1 oktober 2004 10:21
Så jävla egoistiskt,oansvarligt & sjukt!! (men karet måste väl ändå var bra mkt större än 160 l!?)
#5 - 1 oktober 2004 10:21
Eller borde alla på zoopet svara på annonsen med ordet djurplågare..
#6 - 1 oktober 2004 22:05
Jag är ledssen att behöva komentera på en sån här sak, men tyvär så verkar det vara nödvändigt.

ALLA här vet att det inte funkar med parooner i ett vanligt kar, det är intet nytt, så varför överhuvudtaget ta upp det här?
Saknar "simosarius" bekräftelse eller vad? Uppenbarligen fattade personen ifråga att det inte funkade så han/hon säljer karet vart ligger problemet? Sluta vara så djävla negativa mot andras misstag, om ni verkligen skulle varit djurvänner så skulle ni tagit hand om paroonerna men det har uppenbarligen inte fastnat i era skallar, tyvär
#7 - 1 oktober 2004 22:09
var det din annons eller? =P
#8 - 1 oktober 2004 22:25
Nope, skulle inte ha haft dom fiskarna alls, men den här attacken mot folk som uppenbarligen blivit lurad av en affär är helt ogrundad vilket är vad jag försöker visa , satsa inte så mycket på att dizza nån som inte vet vad som gäller utan ägna er mer åt vad era egna fiskar vill ha
#9 - 1 oktober 2004 22:26
vilket jag tror att ett fåtal här vet vad det är. :)
#10 - 2 oktober 2004 01:01
Jag håller med "jolon"...

Visst är det fel med parooner i akvarium under flera tusen liter, men det är oftast inte ägaren man ska klaga på. Det är säljaren som ofta har kunskapen men som ändå lurar i köparen at en paroonhaj trivs i 45 liter, samt att röd zebra och diskus trivs bra tillsammans i en guldfisk skål....
#11 - 2 oktober 2004 10:35
Ursprungligen skickat av jolon

Nope, skulle inte ha haft dom fiskarna alls, men den här attacken mot folk som uppenbarligen blivit lurad av en affär är helt ogrundad vilket är vad jag försöker visa

whatever, det du säger vet vi alla oxå. Men det är en svensk tradition att klaga lite försynt i det dolda. Och vad vet du om att det är säljaren som lurat honom? Tror det är många som vill ha såna fiskar för dom ser coola ut och kallas haj även dom inte har plats för dom. Så han kanske till o med lurade säljaren med att säga att han har större akvarie än vad han har.

satsa inte så mycket på att dizza nån som inte vet vad som gäller utan ägna er mer åt vad era egna fiskar vill ha

Ditto!
#12 - 2 oktober 2004 10:59
Jag håller också med "jolon". Man ska inte vara så snabb på att dömma andra, men det kan ju också vara så att domen som många läggar kan vara helt riktigt. Felet är att folk dömmer istället för att ifrågasätta, men det är också lika fel att inte ifrågasätta.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.

Annons