Partiklar i vattnet.

#1 - 16 mars 2008 18:03
Jag har en hel del partiklar i mitt kar. Det är som små prickar som flyter runt, troligen kommer det ifårn min jordbotten.. Hur ska jag få bort dessa? gör vatten byten 1 gång i veckan... Alla håvar jag ar är för små för att fånga upp dessa. kanske det går med något tyg???
#2 - 16 mars 2008 18:20
Ett för litet filter kanske?
Bilagor:
#3 - 16 mars 2008 18:21
Jag har ju pumpen och filter som jag fick med (Juwels) Man kanske ska byta ut lite mot nytt?
#4 - 16 mars 2008 18:24
Kanske inte byta ut - känns rätt meningslös då du får inte bättre dold pump än den du har .
men kanske ett ytterfilter ?

Jag kör Jbl 250 i mitt 180vision och innefilter som ingick .
#5 - 16 mars 2008 18:26
Jag har alltid haft samma problem som du men jag hade en massa rötter istället det bildas en himla massa bruna partiklar istället.Efter som jag är så Anti imot ytterfilter eftersom jag hade en läcka på en sån för ett taga sen så vågade jag inte köra med ett ytterfilter.Men nu blev problemen så stora med partiklarna så jag kopplade in ett ytterfilter så nu är problemet löst,innan dess körde jag med 3 st kraftiga innefilter med det räckte inte till tydligen.
#6 - 16 mars 2008 18:27
en quickfilterpatron brukar fånga upp mkt....
#7 - 16 mars 2008 18:28
Har ju en hel det rötter i det jag med. kanske dessa kan birda en del också.. Yt filter vill jag inte ha. Kanske ska lägga i ett till inne filter.. får se hur det går då
#8 - 16 mars 2008 18:30
en quickfilterpatron brukar fånga upp mkt....

Sökte på det på Google men jag hitta inget om det. Vad är quickfilterpatron för något?
#9 - 16 mars 2008 18:31
patriksg skrev:
Har ju en hel det rötter i det jag med. kanske dessa kan birda en del också.. Yt filter vill jag inte ha. Kanske ska lägga i ett till inne filter.. får se hur det går då
Det funkade inte för mig iallafall bara om jag satt i finare vadd i innefiltret men då måste man rengöra det ofta då slipper du problemet.

Annons