Pelarakvarium alt. högt hörnakvarium

#1 - 8 januari 2006 19:06
Jag undrar över om någon har ideer om pelarakvarium eller högt hörnakvarium. Akvariumet skall vara runt 100-150 liter. Filter till ett sådant, vilken typ är lämpligast?
Var kan man få tag i ett dito?
Kort sagt, jag skulle uppskatta allinformation om ovan akvarietyp.
#2 - 8 januari 2006 19:33
Varför vill du ha ett högt akvarium, "alla" fiskar vill väll ha utrymme på längden? Och dessutom blir det jättesvårt att "möblera" när man inte når botten.
#3 - 8 januari 2006 19:44
Därför att jag har funderingar runt en specialinreding! har du ideer?
#4 - 8 januari 2006 19:52
Nej, inga ideer tyvärr. Vad har du tänkt dig för fiskar i det? *nyfiken*
#5 - 8 januari 2006 20:10
Jag har också funderat på ett lite högre kar. Det tar ju inte så stort utrymme på golvet! :) Själv tänker jag ändå satsa på växter som invånare...

Hoppas du får fram något matnyttigt (jag har inte riktigt lyckats m det, dock inte kollat så niga här än)! :D
#6 - 8 januari 2006 20:30
Jag kom på att jag hade sett nåt iden stilen och hade faktiskt sparat länken. Inspiration kanske?
http://www.plasticsonline.com/aquariums/aquariums.htm
#7 - 8 januari 2006 20:35
ja undrar om fiskar trivs om dom bara kan simma uppåt o neråt,, skulle aldrig få för mig o köpa sånna rör eller liknande
#8 - 8 januari 2006 21:17
Drygt som attans med högt akvarie
har 70högt kommer ju inte åt o dona i det ... får ställa mig på en pall o dyligt
#9 - 9 januari 2006 01:26
[quote=mayday]Drygt som attans med högt akvarie
har 70högt kommer ju inte åt o dona i det ... får ställa mig på en pall o dyligt[/quote]

Säger detsamma, mitt är 80cm djupt.
Ska nog sälja mitt eller försöka byta bort det mot ett vanligt akvarium.
#10 - 9 januari 2006 10:17
[quote=TBr]Jag kom på att jag hade sett nåt iden stilen och hade faktiskt sparat länken. Inspiration kanske?
http://www.plasticsonline.com/aquariums/aquariums.htm[/quote]

De var ju hur coola som helst!!! *vill vill vill*[:P]

O ni som bara påstår att det är problem: Allt går att lösa med lite god vilja!:cool:
#11 - 9 januari 2006 10:41
DINA problem går att lösa med lite god vilja... hur fanken guldfiskarna mår mentalt efter ett par veckor i den där dårhusmiljön för fiskar, vill jag inte veta. Vidrigt. Sämre med simlängd än en standard guldfiskskål. Fullständigt förkastligt.

B!
#12 - 9 januari 2006 10:45
[quote=Mr B]DINA problem går att lösa med lite god vilja... hur fanken guldfiskarna mår mentalt efter ett par veckor i den där dårhusmiljön för fiskar, vill jag inte veta. Vidrigt. Sämre med simlängd än en standard guldfiskskål. Fullständigt förkastligt.

B![/quote]

Håller fullständigt med om att det inte är någon höjdare för fisk. Men som jag sagt tidigare är jag inte intresserad av att hålla fisk i ett eventuellt kar.

trabaten: Hur går det? Några bra idéer?? :D
#13 - 9 januari 2006 12:41
Man skulle väl kunna ha ett högt OCH brett akvarie. Jag hade tyckt att det hade varit svincoolt med ett som var typ 50*100*100 eller något i den stilen... Men som sagt en smula knepigt att inreda, så det hade fått bli en rejäl bakrgund och massa sten och malawi typ...
#14 - 14 januari 2006 11:55
[quote=jaffehuff]Håller fullständigt med om att det inte är någon höjdare för fisk. Men som jag sagt tidigare är jag inte intresserad av att hålla fisk i ett eventuellt kar.

trabaten: Hur går det? Några bra idéer?? :D[/quote]
Jo ett 8 sidigt på 150 liter med diameter ca: 60 cm o höjd ca. 50 cm. Utsug o inblås underifrån akvariet (filter).
Så långt just nu!

Annons