Philips Aquarelle !!

#1 - 9 juni 2004 17:28
Hej,

Idag fick jag äntligen hem min nya ljusramp till mitt nya 375 liters akvarium.
Jag bestälde en ramp från hjortgatanszoo för 2 månader sen, men ni förstår säkert hur den sagan slutade, pengarna tillbaka, tack och adjö.
Där var lev.tiden 4 till 6 veckor. Jag provade då istället att beställa från http://www.pwss.com, ahh jag fick rampen efter 3 dagar, den var lite billigare också, Tack Suss på PWSS !
I väntan på rampen så hade jag en ramp till mitt gamla 200 liters akvarium som låg uppepå det nya och var alldeles för liten med 2st rör i, 1st sunglo och 1st grolux med dom blev allt ganska mörkt och färglöst. Jag har aldrig riktigt gillat ljuset från dessa då det lyser mest pissgult, så denna gång slog jag på stort och bestälde en ramt för 4 rör och köpte också 4 st 120cm Philips Aquarelle, ahhhhhhhhhhhh det blev ett jätte fint vitt ljus och vilken skilnad, växterna fick jätte fin grön färg och fiskarnas färger framträder också mycket mer.
I och med detta vill jag bara tacka alla som rekomenderat Philips Aquarelle här på forumet, inga namn men ni känner säkert igen er :-).

Med vänlig hälsning

Per
#2 - 9 juni 2004 18:08

Bra idé , jag tackar åxå alla som rekommenderat dessa !

De är ju helt kanon !!!!!!!!!

#3 - 9 juni 2004 19:19
VA bra!
Ska också skaffa sådana. Men vad jag vet är de Aquarelle-rör som finns på pwss av någon modell som heter Aquarelle 827, eller liknande. Kollade på den sida som någon i en annan tråd länkade till och såg att ljuset där blev gult. Hur kan detta komma sig?
#4 - 9 juni 2004 19:24
Oj, skulle vara http://www.pwss.nu ,sorry !
#5 - 9 juni 2004 19:44
Jepp...Jag tycker att Philips Aquarelle är ett av de bästa rören jag haft hittills (Triton och PowerGlo de övriga med gott betyg).

Sedan kan man ju slå på trumman för PWSS...de är duktiga och ger en väldigt god service (något som Hjortgatan gjorde nästan lika bra innan de stötte på problemen).
#6 - 9 juni 2004 22:13

Aquarelle är ett mycket bra rör men sylvanias aquastar är snäppet bättre

Även powerglo är ett bra rör.

Grolux sådär är bra till röda fiskar och sunglo skulle jag inte alls rekomendera.

Men visst är aquarelle bra men var det inte lite fantasilöst med 4st lika dana rör jag hade ju kombinerat 2sylvania aquastar och något aquarelle + ett växtrör eller om man som jag kör utan växter typ ett blåton rör typ corallstar, marineglo (Tror det heter så enbart blått ljuse)

men smaken är som baken delad. Kul att du tycker om det iallafall.

Annons