jag har två st segelfenspleco(?) och en chokladmal ihop med mina pirayor, plecon är små än så länge och pirayorna med för den delen, det har gått bra nu i en vecka.. och jag hoppas verkligen att det fortsätter att gå bra! :)
håller man dom hyfsat välmatade så brukar dom inte attackera, dessutom måste det finnas massvis med gömställen i olika storlekar!
själv har jag en jättehög med lavasten med växter planterade i, väldigt populär hos alla fiskar! har försökt läsa på nätet på olika sidor om hur pirayan vill ha det, men det verkar som att jag inte kan hitta nåt bra.. men iaf så har jag för mig att bottnen är slam, lyset medium och massa rötter! eventuellt svartvatten, är lite osäker. men det kan man ju få till om man låter bli att låta rötterna skölja ur.
själv väntar jag på att det ska bli tillräckligt varmt så att jag kan bada i sjön vid våran stuga, finns nämligen ASCOOLA rötter på bottnen där! för allteftersom mina pirayor växer så växer dom ju även ur gömställena... så lavahögen är ju egentligen provosorisk..
hur stora är dina pirayor? hur många har du och hur stort akvarie? :)
själv har jag 4 st i ett 500l.