Ok, hoppas skyggheten försvinner, för dom är verkligen stimmiga som fan. Det var utfodringen jag njöt av mest också, de jag var ute efter. Vad matar du din amed? Mvh//Erik
När dom växte upp så fick dom nermalda räkor från zooaffär, nu när dom är större får dom tigerräkor köpta från Maxi. gigantiska räkor helt enkelt som dom älskar:P
Och för att svara på din fråga om hur ofta dom ska matas, Jag matar mina max en gång om dagen, 2-3 stora tigerräkor då på fem fiskar. Ser jag att det ligger en räka kvar innan jag lägger mej får dom inget nästa dag för jag vet av erfarenhet att dom inte kommer äta då.
Man lär känna dom med tiden=)
Men i övrigt, en tålig fisk för den som vill prova på rovfiskar istället för det vanliga sällskapsakvariumet. Och akta fingrarna. :)
Är lite nyfiken på om du har blivit biten?:D Har kommit på mig själv att bara dyka ner med händerna ibland för att rätta till utblås på pump eller doppvärmare utan att titta mej för. Men oftast dyker dom bakom sin stubbe så fort man gör något ovanför eller i karet, Men dom är ju inte könsmogna direkt så det kanske väntar ett bett i handen inom en snar framtid:D