Pitbull pleco

#1 - 2 juli 2008 22:10
har en pitbull pleco sedan 4-5 dagar.

jag är rädd för att den inte äter någonting, har prövat att ge den algtablett men han/hon är så inaktiv, bara ligger som en sten och suger sig fast på saker...

jag är jätteorolig och undrar om någon som har erfarenhet med just pitbull pleco (lda-25) kan skriva vad som är "naturligt" för dessa djur?
#2 - 2 juli 2008 22:20
De är nattaktiva och äter när akvariet är släckt. Mata ungefär en timme efter att belysningen släckts.
#3 - 6 juli 2008 14:39
jag prövade det men jag ser inte vad han/hon gör när det är mörkt. hoppas den äter. :)

nu har huvudet på Nazgûl (malens namn) blivit lite röd. kan han ha gjort sig illa eller är det normalt? *orolig*
#4 - 6 juli 2008 14:50
SJonsson skrev:
jag prövade det men jag ser inte vad han/hon gör när det är mörkt. hoppas den äter. :)

nu har huvudet på Nazgûl (malens namn) blivit lite röd. kan han ha gjort sig illa eller är det normalt? *orolig*

Passande namn :p

Kan du inte länka en bild på din mal så blir det lättare för oss att se vad det skulle kunna vara.
#6 - 6 juli 2008 17:50
Läste någonstans att du endast haft dina fiskar en vecka. Har du mätt nitrit i vattnet då det kan vara orsaken till malens "sjukdom".
Om inte så köp ett No2 dropptest så fort som möjligt.
#7 - 6 juli 2008 18:14
nej, har inga sånna tester för jag inte fattat vad allt gör riktigt.. :S
#8 - 6 juli 2008 22:31
Läs igenom denna tråden. Där hittar du mycket som är bra att veta :)

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287&highlight=nyb%F6rjarguide
#9 - 6 juli 2008 22:45
tack så mycket! :)

Annons