Placering!

#1 - 13 januari 2009 19:27
Vad ska jag ställa mitt 96 liters akvarium på?? Vart har ni era?? Vad håller?? Känner inte för att slänga ut pengar på dyra skåp mm.
Tack! :confused:
#2 - 13 januari 2009 19:31
Lecablock?
#3 - 13 januari 2009 19:43
Jo en mur av lecablock kan bli helfestligt och glöm inte att använda åtminstånde 1cm frigolitskiva mellan kar & block om det är helglasat.

Är budgeten ännu stramare kan man ju alltid snickra ihop nånting själv.
#4 - 13 januari 2009 19:56
De va en mycket bra ideé!! Funderar på att lägga en typ bänkskiva över också! Och då behöver jag väl ingen frigolit mellan =)?
#5 - 13 januari 2009 20:18
Är det riktigt rent under när du lägger på det skall det väll gå men bättre att ha en för säkerhetsskull, går ju att dölja den lite smidigt med en list eller nått liknande. Själv så tejpade jag sidan runt om frigoliten med svart tejp så den smälter in bättre.

Edit: kan visa en bild på hur det vart med eltejp.. och tillägga att innan när den var vit bröt det av allt för mycket men har man vita lecablock kanske det smälter in bra. http://invalidos-mc.com/files/akvarie/img_0647.jpg
#6 - 13 januari 2009 20:35
Liva från Jysk har jag och den har förvånandsvärt hög kvalitet med tanke på priset, just nu 1500kr. Du får då också utrymme till ytterfilter mm ;)

Vet inte om det är mer än du tänkt dig men är i alla fall ett tips.
PS! Ett måste är att byta de fula handtagen.

/Peter
#7 - 13 januari 2009 21:18
ljung skrev:
Är det riktigt rent under när du lägger på det skall det väll gå men bättre att ha en för säkerhetsskull, går ju att dölja den lite smidigt med en list eller nått liknande. Själv så tejpade jag sidan runt om frigoliten med svart tejp så den smälter in bättre.

Edit: kan visa en bild på hur det vart med eltejp.. och tillägga att innan när den var vit bröt det av allt för mycket men har man vita lecablock kanske det smälter in bra. http://invalidos-mc.com/files/akvarie/img_0647.jpg
Vill bara informera om att ditt kar står i en ram och skall inte ha frigolit under;)
#8 - 14 januari 2009 04:57
åheim skrev:
Vill bara informera om att ditt kar står i en ram och skall inte ha frigolit under;)

När jag kollade när allt var tomt så såg det inte ut som det finns nån ram där, listerna verkar bara vara för att dölja bottenmatrialet lite. Och även om det är en ram kan det väll inte skada med lie frgolit?
#9 - 14 januari 2009 11:27
Har en liknande konstruktion.
Och jag har ett helglasakvarium med tunna lister limmade på utsidan..
Men ingenting på undersidan.
Och själv kör jag med ett liggunderlag som jag har målat svart i kanterna.
#10 - 14 januari 2009 14:56
ta lekablock och måla dem svarta, och så någon tjock mycket mörkt brun träskiva, såg detta här på zoopet men jag kommer inte ihog vem tyvärr. men det var utan tvekan en av dom snyggaste bänkarna jag sett.
man kan ju göra hyllplan och experimentera lite som man vill.
#11 - 14 januari 2009 15:33
Hemmagjord bänk av reglar is the shit!!
#12 - 14 januari 2009 15:36
Du tänker på jeppehb's projektråd "Äntligen på plats!"
#13 - 14 januari 2009 16:40
Något stadigt. Själv har jag en ganska ful "kista" med några bräder på och en vaxduk över ;) funkar super.
#14 - 16 januari 2009 12:35
Gaffel skrev:
Du tänker på jeppehb's projektråd "Äntligen på plats!"

Precis den bänken jag tänkte på när jag läste svarta lecablock.
Måste vara den snyggaste lecabänken around!!

Annons