Planet Earth

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 23 april 2008 17:50
Ett litet tips. Just nu kan man köpa Planet Earth serien på Dvd för 59 spänn stycket om man samtidigt köper Kvällsposten/Expressen/GT.
Även om serien inte är speciellt djupgående så är den väldigt intressant och innehåller massor av vackra naturscenarier.
#2 - 23 april 2008 18:33
Ger en bra överblick tycker jag sen att de satsat lite pengar på bra teknik gör ju inte saken sämre. Klart sevärt.
#3 - 23 april 2008 18:59
Tack och lov slipper jag köpa några skvaller... förlåt, kvällstidningar för att få tag i denna fina serie (David Attenborough är alltid David Attenborough), eftersom jag köpte boxen för ett bra tag se´n nu :D
#4 - 23 april 2008 19:34
Visst är det segelfensmollys som finns med i ett av avsnitten om grottor i bl a Mexico?
#5 - 23 april 2008 19:54
Underbar serie! Har den i hd kvalitet och det är helt galet vad bra bild det är.
#6 - 23 april 2008 20:02
Jag har också en del av hans andra serier på DVD, och i Living Planet (om jag minns rätt) får man bl.a se ett Midaspar under deras lekförberedelser, lek, och yngelvård :)
#7 - 23 april 2008 20:25
Tack Kjell :)

Men är det bara en enda dvd som allt finns i eller är det flera olika delar i en hel serie :) ?
#8 - 23 april 2008 20:35
Det är flera olika delar. Men en sak tycker jag verkar lite konstigt, om jag fattade rätt, så ligger det två avsnitt på varje DVD man får med tidningen, men på DVD-skivorna i boxen är det tre avsnitt på varje skiva.
Bilagor:
#9 - 5 januari 2009 19:27
Har denna serie i HD upplösning och såg just avsnitt 3 (caverns) och ca halvägs in i avsnitt är det riktigt grymma bilder från Malawi sjön, han idintifirea några arter som man själv har :-)
#10 - 5 januari 2009 19:30
Ja serien gör sig verkligen bättre i HD, helt fantastiska bilder. Mina fiskar kände igen sina artfränder oxå. :)

Annons