plats till malawi...

#1 - 4 juli 2004 20:41
Hej!
Skulle man kunna ha 11 st malawi i en 25 liters hink under den tid det tar att sätta in en BTN i ett kar? Har nämligen problem med kar som läcker, samtidigt som jag ska sätta in en BTN...
Eller skulle man kunna minska antalet fiskar till ex 5, och sedan ha 2 st fiskar vardera i 10 liters hinkar?

Mvh malawi´n
#2 - 4 juli 2004 20:55
mitt akvarie sprang läck för ett tag sedan, jag tog så att inga rivaliserande hanar, började slåss i hinkarna(vet inte om de gör det, men garderade mig).
#3 - 5 juli 2004 11:59
hänger lite på hur stora dom e .. använd sunt förnuft så löser du problemet . t.ex hanar som slåss normalt ska INTE gå så trångt även om dom e små
Ps tänk på att dom hoppar om det blir livat
#4 - 5 juli 2004 12:07
Jag har en mycket dåligt (och tragisk) erfarenhet av att ha många fiskar i en hink. Bättre att lägga i många små..
#5 - 5 juli 2004 13:00
vad hände hos dig då, Zaphi?
Fiskarna är ca 5-6 cm stora, inget bråk i normala fall. Sedan har jag även en större 20 cm mal, som ska vara i en egen hink...

Mvh Malawi´n
#6 - 5 juli 2004 15:03
Tjaaa.. Det räcker väl att vi säger att de inte riktigt tyckte om varandra tillräckligt mycket för att bo i en etta... Det var iallafall en bra erfarenhet för mig antar jag.
#7 - 5 juli 2004 20:55
ok!
Ska köpa ett par hinkar till, så att de får bo 2 och 2 i 10 liters hinkar, syresatt utav ltie av varje, bland annat syrepumpar:P

Mvh Malawi´n
#8 - 5 juli 2004 21:02
Hur länge kan man ha dem i hinkar då? Antar att vattnet blir ganska dåligt snabbt. Om man gör större förändringar i akvariet så kanske man inte hinner få klart allt på samma dag, jag skulle vara orolig om jag hade fiskar i hink över en natt iaf.

Annons